З вересня змінилися правила щодо кредитів і депозитів

З вересня змінилися правила щодо кредитів і депозитів

фото: biz.censor.net

З 1 вересня діють нові вимоги до договорів про споживчі кредити та депозити. Як пояснив постійний консультант «СК» з юридичних питань адвокат Роман Чумак, це пов’язано з тим, що набули чинності зміни, введені Національним банком України щодо інформації, яка стосується їх фінансових продуктів.

– Від 1 вересня 2020 року на офіційних інтернет-сторінках та у теле/відео/друкованій рекламі повинна міститись інформація, яка вичерпно розкриває зміст договору, котрий клієнт підписує з банком, правдива та актуальна інформація про умови депозитів та споживчих кредитів – їх вартість, повні витрати клієнта, включені додаткові послуги, спосіб оплати, санкції у випадку невиконання клієнтом умов тощо, – розповів Роман Чумак.

Посилаючись на начальницю Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку Ольгу Лобайчук, адвокат пояснив, що завдяки новації передбачається зробити відносини банку з клієнтом максимально прозорими, а умови банківських послуг – простими та зрозумілими для споживача.

«Від цього виграють усі. Клієнт зможе легко порівняти умови різних фінустанов, а банки здобудуть лояльність споживачів та зменшать ризики невиконання умов договорів. Спільно з банками ми забезпечимо прозорість фінансових послуг та орієнтованість на клієнта», – наголосила Ольга Лобайчук.

За словами Романа Чумака, ці умови були прийняті ще у травні нинішнього року, проте банкам давався час для приведення розміщеної інформації в порядку, відповідно до введених правил.

Отже, починаючи з вересня всі банки повинні надавати повну інформацію про споживчі кредити та депозити для громадян на інтернет-сайтах в єдиному уніфікованому форматі.

асамперед банки зобов’язані вказувати реальну річну ставку за кредитом, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) та їх вартість для клієнта, строк послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки у випадку прострочення виплат за кредитом, умови дострокового зняття грошей із депозиту та інші. 

Читайте також: Куди звертатися, щоб отримати державну землю

– Клієнт, зайшовши на інтернет-сайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл у стандартному вигляді з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики для себе тощо, – додав адвокат. – Також на інтернет-сайтах банків мають працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Крім того, як зауважив Роман Чумак, реклама споживчих кредитів та депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Також у рекламі обов’язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

– для кредиту – реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту та його строк;

– для депозиту – річна процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума.

– Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах та інтернет-банерах. Вимоги стосуються лише реклами конкретних продуктів або послуг для громадян, проте не розповсюджуються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної реклами банків, – підкреслив Роман Чумак.

Автор: Олександр Гречаний
subscription
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини:
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини: