Кіномитці з усього світу навчаються у Харкові - ФОТО, ВІДЕО

03.09.2020 18:04 Суспільство

Поки кваліфіковане журі визначає кращі з кращих робіт, учасники опановують нові навички та дізнаються про раніше невідомі сторінки історії кіномистецтва. У Харкові стартував дванадцятий Міжнародний медіафестиваль «Дитятко».

Цьогорічна урочиста церемонія відбулася у режимі online. Трансляцію можуть подивитися усі охочі.
– Вітаю тих, хто, незважаючи на перепони карантину, зумів цього року створити якісний медіапродукт, який зрештою потрапив у фінал фестивалю, – звернувся до учасників та членів журі Президент медіафестивалю, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов. – Нашому шановному журі, як завжди, доведеться докласти чимало зусиль, щоб із дуже хороших робіт, які надійшли з усіх континентів, обрати найкращі. Найбільш креативні, незвичайні, змістовні. Тож я сподіваюся, що фестиваль мине для вас із користю, ставши сходинкою для особистісного і професійного зростання. Хай ця сходинка стане незабутньою.


До конкурсної програми цьогорічного «Дитятко» відібрано 235 робіт з 43 країн світу. Всього у 2020 році до оргкомітету надійшло півтори тисячі конкурсних робіт зі 109 країни світу. До складу професійного журі входять фахівці з Мексики, Тайваню, Німеччини, Іспанії, Білорусі та України.
Нагадаємо, у зв'язку із пандемією більшість заходів фестивалю відбувається онлайн: майстер-класи, творчі зустрічі та сценарний пітчинг. Своїм досвідом та секретами з учасниками поділяться як метри, так і молоді, але талановиті та вже відомі українські режисери.

Навчалися створювати кінопостери

У перший день фестивалю фіналісти взяли участь у онлайн майстер-класі зі створення кінопостерів. Його провела викладачка комп’ютерного дизайну Академії «ШАГ», дизайнер-практик Катерина Курінна.
Учасники розглянули історію виникнення жанру плакатної графіки, основні галузі, в яких у сучасному світі використовуються візуальні можливості та ефекти плакату, зокрема реклама та інтер’єрний дизайн.

– Афіша, постер, плакат – вид графіки, наочне зображення, яке має на меті привернення уваги широкого кола цільової аудиторії завдяки використанню візуальних ефектів. Якщо спочатку виникнення афіші лише повідомляли якусь інформацію, то згодом це стало окремим видом мистецтва, і сьогодні навіть запроваджений фестиваль «Канські леви», на якому відзначають внесок дизайнерів у світову рекламну та творчу індустрію, – зазначила Катерина Курінна.

Звернули увагу й на соціальні та подієві постери, актуальність яких зростає у глобальному світі у зв’язку з пандемією, адже суспільству завдяки цьому виду сучасного мистецтва можна доносити важливі меседжі. Розглянули структуру кінопостеру на прикладі всесвітньо відомого фільму корпорації Марвелл «Месники». Говорили також про технічні можливості комп’ютерних програм, у яких можна працювати із векторною графікою. Учасники майстер-класу, користуючись практичними порадами Катерини Курінної, спробували створити кінопостер у програмі «Inkscape».

Кумедні історії

Українська сценаристка, кінопродюсерка та режисерка короткометражних та повнометражних фільмів Тоня Ноябрьова в режимі online поспілкувалась із фіналістами медіафестивалю та крізь призму власних фільмів розповіла про мистецтво розповіді кумедних історій.

Через жваву розповідь про своє дитинство, дорослішання, навчання у школі та університеті Тоня Ноябрьова одразу ж знайшла спільну мову з маленькими фіналістами «Дитятка». За її словами, незважаючи на режисерську освіту, яку студенткою отримала у Київському національному університеті культури і мистецтв, фільми стала знімати не відразу.

– Починала з помічника редактора ток-шоу, працювала головним редактором, а перший серйозний режисерський досвід отримала під час роботи над фінальними концертами телепрограми «Шанс». Згодом для гурту Скрябін зняла свою першу відеороботу – кліп на пісню «Квiнті», і тільки потім прийшла в кіно, – розповіла Тоня Ноябрьова.

Своєрідний білет у світ кінематографії молода режисерка отримала, знявши короткометражну картину «День незалежності». Стрічка вийшла у 2012 році та одразу ж знайшла не тільки хороші глядацькі відгуки, а й стала лауреатом національного конкурсу кінофестивалю «Молодість» і здобула спеціальний диплом на Одеському міжнародному кінофестивалі.

Згодом біографія режисерки поповнювалась новими роботами, короткометражкою «Все буде добре», яка теж запам’яталась у світі кінематографу, отримавши спеціальний приз журі кінофестивалю «Молодость». А також повним метром, соціальною комедією «Герой мого часу» – кіно про маленьку людину із села у великому місті Київ.
Зокрема режисерка через власний досвід намагалася донести фіналістам медіафестивалю «Дитятко», що творча професія режисера дуже складна та залежна.

Читайте також: Няня у бібліотеці та уроки англійської для всіх: у Чугуєві відкрили мініпроєкти

«Кінознавчі розвідки» 1930-х

Одним із небагатьох «живих» заходів фестивалю стала презентація дослідження історика кіно Володимира Миславського «Кінознавчі розвідки в Україні» (друга половина 1920-х – перша половина 1930-х рр.)».

Це вже третя документальна праця Володимира Миславського з історії вітчизняного кінематографу, яка виходить за сприяння голови Харківської обласної ради Сергія Чернова. Видання відкриває невідомі широкому колу імена та розповідає про майже забуті яскраві події у мистецькому та духовному житті Харківщини 1920–1930-х рр.

За словами автора, метою роботи є збереження історичної пам’яті, поширення знань про раніше приховані сторінки становлення українського кінематографу та кінотеорії, а також продемонструвати багатогранність та глибину тогочасної кінодумки. Завдяки роботі укладача практично з усіма тогочасними українськими періодичними виданнями, вдалося реконструювати цілісну картину становлення і розвитку українського кінознавства 1930-х років.