Доля харківських ПТУ. Що планують зробити з профтехосвітою
Далі він проходить зовнішнє незалежне оцінювання, і вже за результатами тестування отримує атестат, який дасть йому можливість продовжити навчання у вищому навчальному закладі. Таким чином, ми переходимо до більш демократичної системи, – зазначив директор Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації Анатолій Бабічев.
Подібні елементи можна спостерігати цього року, коли випускники складають підсумкову державну атестацію з української мови у вигляді ЗНО.
Коли наші діти почнуть навчатися за новими правилами, поки невідомо. Нагадаємо, 12-річна освіта у школах вводилася ще у 2002 році, за міністра освіти Василя Кременя. Однак у липні 2010 року, коли міністром став Дмитро Табачник, парламент повернув 11-річну середню освіту.
Окрім загальноосвітніх шкіл, змін зазнає і система професійно-технічної освіти, яка, за словами Анатолія Бабічева, сьогодні «виживає як може».
– Є проблема в кількості учнів ПТУ, якості навчання та й самого контингенту в цих закладах, – каже очільник профільного департаменту. – З 1 січня 2016 року розглядається можливість передачі професійно-технічних закладів навчання на місця, тобто в комунальну власність. Місцева влада, таким чином, сама вирішуватиме, яких спеціалістів треба готувати на потреби району.
Чекає такі заклади й реорганізація шляхом об’єднання та укрупнення.
– Йдеться не про закриття, а про укрупнення таких навчальних закладів для створення комплексів з потужною матеріально-технічною базою, – запевнив Анатолій Бабічев.
Як розповів чиновник, на Харківщині є училища, в яких навчаються по 100–150 учнів і готують фахівців усього з однієї спеціальності, тому такі заклади утримувати збитково. Вихід бачать в об’єднанні ПТУ. Наприклад, у Харкові швачок готують аж п’ять училищ.
– Імовірно, що ці училища можуть об’єднати в одну юридичну особу, яка стане потужним навчальним комплексом, – висловив свою думку Анатолій Бабічев.
Сьогодні в Харківській області працюють 53 професійно-технічні училища. Після укрупнення і створення потужних навчальних комплексів кількість таких навчальних закладів може зменшитися на третину.
Тетяна Лісна, матеріал з газети "Слобідський край" № 36 від 26.03.2015