Кого зачепить друга хвиля е-декларування на Харківщині
Тож хто опинився у остаточному списку цьогорічних декларантів та як правильно заповнити документ, дізнавався кореспондент «СК».
Перший етап електронного декларування запрацював ще минулого року. Нагадаємо, що система подання та оприлюднення е-декларацій на сайті НАЗК розпочала роботу у вересні 2016 року. Щоправда, обов’язок показати свої статки у відкритому доступі запровадили не для всіх. Під першу хвилю потрапили службові особи, які займають згідно зі ст. 50 Закону № 1700 відповідальне та особливо відповідальне становище.
Тоді свої статки напоказ презентували близько 100 тис. осіб. Зокрема, е-декларації заповнили Президент України, Прем’єр, члени Уряду, заступники міністрів, керівники державних органів та їх заступники. До списку високопосадовців приєдналися й усі нардепи, а також близько семи тисяч суддів, десять тисяч прокурорів та одинадцять тисяч слідчих.
Заповнювати е-декларацію зобов’язали і 300 держслужбовців категорії «А», куди ввійшли керівники центральних органів виконавчої влади, які не входили до складу Кабміну, голови місцевих державних адміністрацій, голови апаратів Конституційного Суду, Верховного Суду та вищих спеціалізованих судів.
Підпали під реєстр е-декларантів і 63 тисячі державних службовців категорії «Б». Це керівники структурних підрозділів Секретаріату Кабміну та їх заступники, керівники структурних підрозділів міністерств, інших державних органів, їх заступники, керівники територіальних органів ЦОВВ та їх структурних підрозділів, а також керівники апаратів апеляційних і місцевих судів, структурних підрозділів апаратів судів та їх заступники.
Не обійшлося і без осіб місцевого самоврядування першої-третьої категорій, яких в Україні нарахували близько 500 осіб.
Цього року всі вищезгадані службовці подаватимуть звіт про статки вже вдруге, але до них мають приєднатися ще близько 700–800 тисяч службових і посадових осіб, які працюють в органах влади та місцевого самоврядування, у державних та комунальних установах, закладах і організаціях.
Тож у 2017 році е-декларування зачепить усіх інших посадових осіб, які виконують функції державного та місцевого самоврядування, і прирівняні до них посадові особи.
– Ті, хто раніше заповнював паперові декларації, відтепер заповнюватимуть електронні, – розповів начальник відділу кадрової роботи та нагород Харківської облради Олександр Сінельнік. – Це депутати всіх місцевих рад – сільських, селищних, міських, районних в містах, районних, обласніих рад. І неважливо, працюють вони в раді на постійній основі чи ні.
Олександр Ушаков