Як оформити спадщину. Коментар нотаріуса

11.04.2014 07:07 Суспільство
http://svoyurist.com/ http://svoyurist.com/

Де потрібно оформляти спадок. Яка процедура оформлення та в який термін слід звернутися до нотаріуса. Які документи необхідно зібрати.

За відповіддю «СК» звернувся до завідувача Шостої Харківської державної нотаріальної контори Ольги Головащенко.

Фахівець попереджає, що для прийняття чи відмови від спадщини за законом або за заповітом усього встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини (день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою). Тож затягувати процес не варто.

– Слід пам’ятати, що спадкоємець, який постійно проживав зі спадкодавцем на час відкриття спадщини, малолітня, неповнолітня, недієздатна особа, а також особа, цивільна дієздатність якої обмежена, вважаються такими, що прийняли спадщину, якщо не було подано заяву про відмову від прийняття спадщини з дотриманням вимог, установлених законодавством. У будь-якому разі рекомендується до спливу шестимісячного строку всім спадкоємцям звернутися до нотаріуса за консультацією зі спадкового права, – пояснює Ольга Головащенко.

А місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця. Так, якщо померла особа була зареєстрована за місцем проживання в місті Харкові, то спадкоємці можуть звертатися до будь-якого нотаріуса в межах Харківського міського нотаріального округу.

У разі, якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна – місцезнаходження основної частини рухомого майна.

Повний перелік документів

Особі, що звертається до нотаріуса з метою подачі заяви по спадковій справі, достатньо мати свій паспорт, свідоцтво про смерть (у разі відсутності останнього – знати дату смерті спадкодавця) та знати адресу реєстрації за місцем проживання померлого.
У подальшому для отримання свідоцтва про право на спадщину необхідно надати нотаріусу такі документи: заповіт померлого (у разі його наявності); довідку податкової інспекції про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб – платників податків спадкоємця; документи, що підтверджують родинні зв’язки спадкодавця зі спадкоємцями (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження тощо); відомості про спадкоємців першої черги (дружину, чоловіка, батьків, дітей спадкодавця); довідку житлово-експлуатаційної організації, довідку правління житлово-будівельного кооперативу про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця; будинкову книгу, в якій міститься запис про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця, довідку адресного бюро, довідку райвійськкомату про те, що спадкодавець до призову на військову службу проживав за відповідною адресою; документи, які підтверджують належність майна спадкодавцю.

Якщо спадкоємець не має можливості особисто подати заяву про прийняття або відмову від спадщини до державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса, де відкрито спадкову справу, він має право засвідчити справжність підпису на такій заяві в будь-якого іншого нотаріуса та надіслати її поштою. Такі заяви, здані до установи зв’язку до закінчення останнього дня шестимісячного строку, вважаються такими, що здані своєчасно.

Не допускається подача заяви про прийняття спадщини або про відмову від неї, складеної від імені спадкоємців їх представниками, що діють на підставі довіреностей.

Уляна Лисиця, матеріал з газети "Слобідський край" № 43 від 10.04.2014

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта