Соцвиплати через Пенсійний фонд: куди звертатися на Харківщині
У Харківській області з 1 липня Пенсійний фонд почав адміністрування більшості соціальних виплат. У відомстві запевняють, що отримати соціальні виплати стане простіше і швидше.
З 1 липня 2025 року Пенсійний фонд здійснює внутрішнє адміністрування соціальних допомог, які отримують українці.
У Пенсійному фонді уточнюють, що зміни відбуваються виключно на рівні внутрішнього адміністрування. Для отримувачів соціальних виплат нічого не змінюється. Усі, хто їх отримував і має на це право, будуть отримувати їх і надалі. А от кількість місць, куди можна звернутися за соціальними виплатами, що сплачуються за рахунок коштів державного бюджету, збільшилася.
Про що саме йдеться
Як розповіла начальниця Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Галина Баєва, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України, ПФУ переходить адміністрування таких виплат:
- державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсії;
- державна соціальна допомога інвалідам з дитинства;
- допомога по догляду за інвалідом I групи або особою, яка цього потребує;
- допомога на поховання.
Іншою урядовою постановою визначено перелік з 30 видів державної соціальної допомоги, соціальної стипендії, призначення та виплата яких здійснюються органами Пенсійного фонду України.
«Фактично до адміністрування Пенсійного фонду не переходить допомога на лікування учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та ще деякі види виплат. Усі інші виплати переходять до нас», – коментує посадовиця.
Як було і як стало
Тепер розгляд заявок громадян на соціальні виплати та їх щомісячне нарахування прискоряться, оскільки процес повністю цифровізований. Водночас функції призначення соціальних виплат залишаються й за органами місцевого самоврядування – сільськими, селищними, міськими радами та центрами надання адміністративних послуг.
Раніше органи соцзахисту населення на районному рівні, а потім на обласному формували паперові відомості. Документи передавали на державний рівень, уже там проводилися відповідні нарахування. Цілісну платіжну відомість отримували обласні органи соцзахисту, які проводили розподіл по районах. Лише після цієї процедури районні органи соцзахисту могли звернутися до банку для того, щоб провести нарахування громадянам.
Залучення Пенсійного фонду для адміністрування соціальних допомог має на меті прискорити та спростити процес. А також зняти перевантаження з органів соцзахисту та запобігти можливій заборгованості по виплатах.
«Усі особи, які мають право на ці види допомоги, можуть звертатися до Пенсійного фонду. Він працює екстериторіально, не прив’язуючись до території, регіону, де зареєстрована або фактично проживає особа. Звертатися можна до будь-якого органу територіального підрозділу Пенсійного фонду для призначення цих видів допомог. З початку треба написати заяву про намір отримувати базову соціальну допомогу. Органи Пенсійного фонду визначають доцільність та приймають рішення про її призначення. Здійснюється призначення впродовж десятиденного терміну з моменту надходження заяви, а далі проводиться виплата», – розповідає керівниця ГУ ПФУ в Харківській області.
Галина Баєва звертає увагу, що Пенсійний фонд має значну мережу електронних послуг, і рекомендує користуватися саме електронними сервісами, а також мобільним додатком «Дія» для призначення цих видів допомоги.
Ті, хто за певних обставин не може скористатися електронними послугами, можуть направити документи та заяву поштою на адресу підрозділу територіального відділення.
Начальниця Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області каже, що вони готові брати на себе нові функції, поки що не збільшуючи кількість працівників.
«На сьогодні всім територіальним підрозділам Пенсійного фонду в Харківській області роздані інформаційні матеріали, неодноразово проведені навчання з усіма співробітниками. І ми готові до здійснення нових функцій», – наголошує Галина Баєва.
У Харківській області наразі працює 20 сервісних центрів та 22 пункти прийому Пенсійного фонду України. Не здійснюється прийом тільки у Дворічній, Вовчанську та Куп’янську. У колишніх районних центрах прийом здійснюється щоденно або, як, наприклад, у Коломаку, є графік проведення виїзних прийомів.
Також для тих, хто фізично не може користуватися вебпорталом, не може самостійно дістатися до підрозділу Пенсійного фонду, щоб звернутися із заявою, працівники відомства здійснюють виїзд за місцем перебування.
Читайте також:
Липневе підвищення: хто отримає більшу пенсію