Безкоштовна «автоцивілка» для ветеранів: з 1 січня держава буде компенсувати витрати

08.06.2025 15:06 Влада
Автоцивілка для ветеранів Безкоштовне оформлення «автоцивілки» для ветеранів

Президент України підписав закон про «автоцивілку» для ветеранів та ветеранок. Що це означає?

Про це «Слобідський край» пише з посиланням на Мінветеранів.

З 1 січня 2025 року — на час воєнного стану та ще рік після його завершення — учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни, які особисто керують власними транспортними засобами, матимуть право на оформлення «автоцивілки» абсолютно безкоштовно. Половину вартості поліса покриватиме страхова компанія, іншу половину — держава з бюджету.

Що потрібно знати

  1. За страховий поліс ветерани та ветеранки сплачуватимуть фактично 0 гривень. Половину вартості, як і зараз, покриватиме страхова компанія, а іншу половину – держава з бюджету.
  2. Договір страхування стає обов’язковим, але зі 100 % компенсацією витрат.
  3. Учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни, які з 1 січня 2025 року вже придбали «автоцивілку», отримають компенсацію 50 % вартості поліса.
  4. У разі порушення умов (неособисте керування авто або неправдиві дані) право на компенсацію буде втрачено.
  5. Компенсація – лише за одне авто.

В якому випадку держава компенсуватиме витрати:

  • Обʼєм двигуна автівки має бути до 2500 см³ або електродвигун до 100 кВт.
  • Автівка має бути у власності та під особистим керуванням ветерана війни.
  • Транспорт не використовується для комерційних перевезень.

Закон набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Після цього Кабінет Міністрів протягом трьох місяців затвердить Порядок і умови компенсації, забезпечить цифрову інтеграцію між державними реєстрами та приведе відповідні акти у відповідність із Законом. 

Нагадаємо, у Харківській області ветерани можуть отримати розширені безоплатні медичні послуги.

Також ми публікували перелік корисних контактів, за якими можуть звернутися військовослужбовці, ветерани, а також їх родини у разі виникнення питань або проблем.