Як повернути гроші за неякісний товар. Коментар Держспоживінспекції

05.02.2013 10:42 Влада
http://kiev-advokat.at.ua http://kiev-advokat.at.ua
Пересічний українець може оцінити якість хіба що візуально: коли ми йдемо на ринок чи до магазину за шпалерами чи шпаклівкою, ніякої апаратури чи приладів при собі не маємо.

Але не варто впадати у відчай – гроші за товар ви можете повернути.

– У разі придбання неякісних товарів слід звертатися з письмовою скаргою до Держспоживінспекції, – радить заступник начальника Інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області Світлана Калачова. – На нашу адресу (Харків, Сумська, 45) треба надіслати письмову заяву, в якій детально вказати всі обставини купівлі товару і чому він, на думку заявника, є неякісним.

Безумовно, потрібен чек – документальне підтвердження придбання товару. Підтвердження якості товару має бути як у суб’єкта, що торгує на ринку, так і в спеціалізованому будівельному магазині. Наприклад, я радше пішла б до магазину, адже там я можу звернутись до менеджера з проханням показати документи, які підтверджують якість товару, вказують, хто є виробником. На ринку вірогідність того, що мені нададуть ці документи, набагато менша.

Вона зазначила, що згідно з чинним законодавством усі товари – як продовольчі, так і не продовольчі, розподіляються на три групи ризику. Наприклад, лакофарбові вироби – у першій групі ризику, і Держспоживінспекція здійснює їх перевірку в торговельних мережах, магазинах. Цегла відноситься до другої групи ризику. Періодичність перевірок залежить від групи ризику.

– Якщо в людини виникає сумнів щодо якості товару, то вона має право звернутися до продавця й вимагати проведення незалежної експертизи. Причому експертизу оплачує продавець. І якщо експерти довели, що якість товару неналежна, покупцю повертають усю суму грошей. У Харкові експертизи проводять спеціалізовані установи: Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз ім. М. Бокаріуса, Харківстандартметрологія тощо. Спеціалісти цих установ перевірять відповідність товару державному стандарту. Право вимагати експертизу належить покупцю, – зазначала Світлана Калачова.

Але, якщо експертиза доведе протилежне – що якість товару погіршилася з вини покупця, то, безумовно, кошти йому повернуто не буде. Більш того, у такому разі експертизу повинен буде оплатити покупець.

Юрій Борщ, матеріал з газети "Слобідський край" №15 від 02.03.2013

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта