Харківщина: фортеця на кордоні. Як завдяки інноваціям і підприємливості вистояти та перемогти?
РекламаУ Харкові відбувся регіональний форум «Харківщина інноваційна: людина — освіта — бізнес — урядування», організований Центром громадської експертизи у співпраці з Асоціацією приватних роботодавців і Харківською міською радою.
Наскрізна тема події – унікальність Харківщини як форпосту для майбутнього України та Європи.
«Харківщина — це броньований шип у стратегії “Сталевого дикобраза”», — Олександр Чумак, президент Асоціації приватних роботодавців.
Оборонна промисловість та інновації — серед ключових тем. «Сьогодні приватний сектор виробляє 70 % оборонної продукції України», — Олександр Попов, концерн Safari, Харківська обласна організація роботодавців ОПК.
«Робототехніка має бути пріоритетом. Нам потрібні інженери-механіки, які не лише знають техніку, а й розуміють принципи ведення бізнесу», — Павло Шеремета, професор із практики Київської школи економіки, амбасадор проєкту «БізОН».
Попри складні безпекові умови, Харків залишається технологічною столицею. «Технологічний бізнес зростає з 2022 року: у 2024 — понад 14 млрд грн податків і 59 тис. працівників. Це не лише про програмний код, а й рішення для оборони та економіки», — Олександр Медовой, CEO AltexSoft, голова наглядової ради Харківського ІТ Кластера.
Серед інших тем — модернізація освіти на всіх рівнях, її адаптивність і практичність, від школи до профтеху та університету.
«Освіта дозволяє впорядкувати досвід. Це фундамент, на якому будується майбутнє. Потрібно компенсувати освітні втрати», — Ольга Шаповал, виконавча директорка Харківського ІТ Кластера.
«Дипломи втрачають свою цінність ще до їх видачі. Вихід — безперервне навчання та гнучка система розвитку необхідних для бізнесу компетенцій», — Володимир Родченко, Каразінська школа бізнесу.
Професійна освіта теж трансформується — сьогодні її розвиток є не меншим пріоритетом, аніж розвиток вищої освіти.
І зрештою, майбутнє регіону — це люди, які готові вчитися і працювати. Центри зайнятості намагаються оперативно реагувати на виклики ринку праці, а ІТ-компанії популяризують культуру постійного навчання.
«Бізнес-освіта — це не лише про дорогі бізнес-школи, а й про короткі курси і програми, менторство і коучинг, які доступні й важливі в регіонах», — Любомир Чорній, Центр громадської експертизи, керівник проєкту «БізОН».
Подію організовано в межах проєкту «БізОН — промоція, трансформація та інклюзивний розвиток бізнес-освіти у вибраних регіонах України», який реалізується за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та фінансової підтримки уряду Японії.