Що заважає українським підприємцям виходити на ринки ЄС

Можливі шляхи просування українського малого та середнього бізнесу за межі України, зокрема в Європейський Союз, 17 квітня обговорювали у Харкові під час прес-конференції «Вихід на ринки ЄС: проблеми, можливості, інструменти»

Українські виробники здатні виробляти продукцію, яка за стандартами якості не поступатиметься європейській, але не можуть віднайти шляхи реалізації своїх послуг та товарів на ринках ЄС — такою була основна теза обговорення.

Одним із шляхів вирішення цієї проблеми, на думку голови правління польської консалтингової компанії Progress Holding Богдана Адамовича, полягає у розвитку інтернет-маркетингу. За його словами, український бізнес здатний багаторазово наростити зв’язки і успішно продавати через Інтернет. Наприклад, оборот електронної торгівлі в Польщі в 2015 році склав 10 мільярдів доларів, в Україні — 2,5 мільярда доларів.

«В українського бізнесу є серйозні конкурентні переваги — низькі витрати на оплату праці та енергоносії, а якість товарів можна порівняти з європейськими. Проте, виходу на ринки ЄС заважає не тільки відсутність інформованості і досвіду в пошуку партнерів, а й мовний бар'єр», — розповідає Богдан Адамович.

На його думку, вирішити цю проблему українським виробникам, які прагнуть вийти зі своєю продукцією на ринки ЄС, допоможе інтернет-платформа 4biz2.biz — проект фінансується державним фондом PARP (Респуліка Польща), який працює з грошима ЄС.

Адам Боганович

Сервіс є безкоштовним, він представляє собою повноцінний майданчик для пошуку партнерів, укладання угод та ведення бізнесу, до того ж має функцію синхронного переводу, аби звести складнощі в спілкування до мінімуму. За словами польського бізнесмена, скориставшись сучасним сервісом, будівельній фірмі та бренду одягу з Харкова вже вдалося віднайти бізнес-партнерів на території Європейського союзу.

«Аби стати повноцінним користувачем 4biz2.biz — суворих умов для українського власника малого і середнього бізнесу немає. Найголовніше — це якість продукції, вона не має поступатися стандартам Європейського союзу. Польща готова купувати багато українських товарів та послуг. Одне лише прохання: піднесіть їх правильно», — додав Адам Боганович.

На думку Юрія Костоглодова, керуючого партнера української компанії ICOM Capital, у вирішенні проблеми інформаційного дефіциту та слабкої комунікації із представниками європейського бізнесу, окрім сучасної інтернет-платформи, важливу роль відіграє живе спілкування.

Юрій Костоглодов

Так, у Харкові 21-22 червня вже вп’яте проходитиме східно-європейський бізнес-форум «Україна 2018: виклики та можливості», мета якого — розширення взаємодії та налагодження зв’язків з представниками європейського ринку для українського малого та середнього бізнесу.

За словами виконавчого директора Харківського енергетичного кластера Станіслава Ігнатьєва, в 2018 році бізнес-івент змінить назву та формат.
«У цьому році ми відійдемо від колишнього діалогового формату. До нього додадуться презентації товарів і послуг, а найголовніше — обговорення можливостей партнерства з європейцями», — розповів Станіслав Ігнатьєв.

Станіслав Ігнатьєв

Він також зазначив, що в цьому році на економічний форум у Харкові очікують гостей із п'яти країн — Франції, Польщі, Норвегії, Німеччини, Естонії і це будуть не чиновники, а перш за все, представники бізнесу.

За словами Станіслава Ігнатьєва, за підсумками торішнього бізнес-форуму в Харкові було створено три інвестиційні проекти в галузі будівництва та зеленої енергетики із загальним фінансуванням у розмірі 65 мільйонів доларів.

Автор: Роман Шупенко
Читайте також