Український одяг для малюків Європи. Харківський виробник готовий підкорювати європейський ринок

Український одяг для малюків Європи. Харківський виробник готовий підкорювати європейський ринок

22.11.2019 12:30

Якісна продукція є, бажання експортувати – також, а от розуміння, як це правильно зробити, немає. Така ситуація притаманна багатьом українським підприємствам, які після запровадження Зони вільної торгівлі з ЄС забажали вийти на ринки Євросоюзу. Харківському виробнику одягу підготуватися до євроекспорту допоміг проект EU4Busines.

Бізнесу потрібна допомога

Із 2014 року, коли в рамках Угоди про асоціацію з ЄС почав діяти режим автономних торговельних преференцій Євросоюзу для України, багато українських виробників отримали можливість експортувати свою продукцію в ЄС без мит. Однак для багатьох підприємств виявилось неабияким викликом використати цю нагоду.

Одним підприємствам не вистачає інформації для пошуку контрагентів у Європі, іншим потрібно довести якість своєї продукції до європейських стандартів і отримати відповідні сертифікати. Третім потрібно вивчити ринок Євросоюзу та попрацювати над маркетингом. Допомагає українському малому й середньому бізнесу Євросоюз, який започаткував ряд проектів у рамках Європейської політики сусідства.

Малі та середні підприємства у країнах, які підписали Угоду про асоціацію, включаючи створення Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі з ЄС, отримують додаткову підтримку. Для цього Євросоюз передбачив зі свого бюджету грантове фінансування на суму близько 200 мільйонів євро.

Це фінансування сприяє підприємствам, зокрема й України, в адаптації до вимог нового ринку, оптимізації процесів та інвестуванню в нове обладнання з метою відповідності правилам ЄС у таких сферах як безпека та якість, енергозбереження та дотримання екологічних вимог, що надасть їм можливість скористатися перевагами нового та більш відкритого експортного ринку Європейського Союзу.

Серед таких проектів важливе місце займає проект EU4Business, що реалізується партнерськими організаціями Євросоюзу, у тому числі Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Проект покликаний сприяти розвитку підприємництва, підтримуючи таким чином реформи та заходи, передбачені у Главі 6 Розділу IV Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом.

Аїда Марущак

Аїда Марущак

координаторка проектів Групи фінансів та розвитку МСБ ЄБРР

– Великим компаніям з великими фінансами легко залучати консультантів для вирішення різноманітних завдань, але це може виявитися задорого і доволі непростим завданням для малого та середнього бізнесу (МСБ). Тому консалтингові проекти ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business націлені на те, щоб допомогти малому й середньому підприємництву поліпшити свій бізнес, у тому числі – і за рахунок виходу на нові ринки.

Крім того, в Україні було створено низку державних структур і програм, які допомагають експортерам. Так, Офіс з просування експорту нещодавно презентував новий онлайн інструмент – Хелпдеск для експортерів у ЄС. Це сайт, який допоможе розібратися в загальній логіці вимог до товарів на ринку ЄС, а також знайти вимоги до конкретних товарів. Інформаційна веб-сторінка (helpdesk.epo.org.ua) стане у пригоді експортерам, які планують підкорювати ринок ЄС та хочуть розібратися в особливостях європейського регулювання безпечності продукції.

На сайті Української Асоціації підприємств легкої промисловості вже можна знайти практичний посібник «Експорт одягу та взуття до ЄС», розроблений Офісом з просування експорту за підтримки Королівства Нідерландів. А ще багато інформації українські експортери можуть знайти у «Гіді для українських підприємців «Експорт одягу до ЄС» і «Практичному посібнику з виходу українського МСБ на ринки ЄС».

Експертиза ринку

Так, багатьом українським підприємствам треба дослідити європейський ринок і підготувати виробництво, перш ніж почати туди експортувати. Така експертиза ринку була потрібна й харківському підприємству з виробництва дитячого одягу «Габбі».

Як розповідає засновник підприємства Юрій Габунія, компанія вирішила експортувати свою продукцію на ринки Європейського Союзу, адже внутрішній ринок виробництва одягу падає. Причин тому багато: зростання ринку і секонд-хенду, і товарів з Китаю. А в Євросоюзі – один з найбільших ринків світу. До того ж у рамках Поглибленої та всеосяжної зони вільної торгівлі український одяг вже може імпортуватися на ринок ЄС без сплати ввізних мит.

На одному з круглих столів для представників вітчизняної легкої промисловості Юрій Габунія познайомився з представницею Європейського банку реконструкції та розвитку Аїдою Марущак. Вона розповіла про програму допомоги малому та середньому бізнесу, і «Габбі» вирішило взяти в ній участь.

Юрій Габунія

Юрій Габунія

засновник ТМ "Габбі"

– Ми подали заявку та пакет документів. Спільно з ЄБРР знайшли компанію, яка проводить такі маркетингові дослідження, і ЄБРР частково оплатив його в рамках проекту. Разом ми провели потрібну роботу й у серпні отримали інформацію, яка допоможе нам працювати на зовнішніх ринках. Це дослідження дало нам поштовх, щоб серйозніше дивитися у бік експорту.

Завдяки дослідженню харківські виробники зрозуміли, що потрібно попрацювати над дизайном і кольоровою гамою продукції, а також довести виробничі процеси до європейських стандартів. Зокрема, в Євросоюзі вимагають, аби речі були упаковані в поліетиленовий пакет з маркуванням і отвором для повітря.

А ще харківським виробникам слід вивчити споживчі інтереси європейців і покращити маркетинг.

– Там люди трохи консервативні у своїх споживчих поглядах, до них складно достукатися, вони неохоче купляють щось нове, – говорить підприємець. – Треба також проводити окреме дослідження ринку кожної країни. Адже не можна сказати, що в усій Європі однакові умови. У кожної країни своя специфіка, і під кожний ринок треба підлаш­товувати свою продукцію. Почати хочемо з Прибалтики, Чехії та Греції.

На підприємстві сподіваються, що зміни, які вони застосують для виходу товару на експорт, допоможуть збільшити продажі та покращити позиції виробника і на внутрішньому ринку.

– Ми застосуємо маркетинг, аби наш продукт був затребуваним на зовнішніх ринках і на внутрішньому, – наголошує підприємець.

Разом легше

Бренд «Габбі» відомий в Україні майже 20 років, з малого сімейного бізнесу він виріс до середнього підприємства, де працюють 70 осіб. Та зараз, за словами Юрія Габунії, українським виробникам, що зібралися експортувати свою продукцію на ринки Європейського Союзу, як і він сам, дуже важливо отримати підтримку.

Юрій Габунія

Юрій Габунія

– Українську продукцію треба просувати. Маленьке підприємство не зможе саме зайти на ринок ЄС – це дуже складно й довго, адже ресурсів для цього немає. Потрібні спільні зусилля, – вважає підприємець. – У нас є Українська асоціація підприємств легкої промисловості, яка намагається якось допомагати.

На базі сайта Укрлегпрому за підтримки ЄБРР і ЄС планують створити онлайн-каталог українських виробників одягу і взуття, аби міжнародні партнери могли з ними контактувати.

– Ми сподіваємося, що європейські споживачі звернуть свою увагу на ринок легкої промисловості України та будуть розміщувати замовлення в нас, а не в Китаї, наприклад. А коли ми вже зарекомендуємо свою якість і бренд, тоді зможемо вийти на європейський ринок. Ми випускаємо якісну дитячу продукцію, є лідерами в цьому в Україні і бачимо в цьому нашу місію – робити класний якісний одяг для дітей, – підсумовує виробник.

За крок до експансії

Часто-густо, експортуючи свою продукцію за кордон, українські підприємці наражаються на фінансові ризики. Аби захистити вітчизняного виробника від неплатежів та фінансових втрат, пов’язаних з виконанням зов­нішньоекономічних договорів, у 2016 році було ухвалено Закон «Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту». А 2017-го відповідно до Закону було створено Експортно-кредитне агентство, яке має захищати експортерів шляхом страхування, перестрахування та гарантування. Крім того, Агентство має впроваджувати сучасні фінансові технології у зовнішній торгівлі, розвивати експорт українських товарів, робіт і послуг, брати участь у програмах часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами, а також співпрацювати з міжнародними та іноземними фінансовими організаціями, щоб акумулювати міжнародну фінансову допомогу для забезпечення зростання експорту та економіки України.

«Габбі» – це український виробник дитячого одягу, який має власну виробничу базу в Харкові. Підприємство має власну дизайнерську майстерню, експериментальне, підготовчо-розкрійне, швейне, трикотажне виробництва, склади для зберігання готової продукції та інтернет-магазин.

Ця публікація була підготовлена в рамках проекту "Просування реформ в регіони" за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та "Європейською правдою". Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ТОВ "Слобідський край" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.

 

LogoProject

Автор: Тамара Кіч
Читайте також