Власна лабораторія та повний контроль якості: харківське підприємство продає солодощі в ЄС

Власна лабораторія та повний контроль якості: харківське підприємство продає солодощі в ЄС

Майже двадцять років у Харкові працює кондитерська фабрика «Кондитер Т-Престиж». За роки свого існування вона пройшла шлях від невеликого ФОПу до підприємства, продукцію якого сьогодні можна придбати у країнах ЄС, Близького Сходу, а також у Канаді та США. Свій експортний шлях кондитерська фабрика почала у 2014 році, коли Україна підписала Угоду про асоціацію з Європейським Союзом.

Опинившись у зоні вільної торгівлі з Європейським Союзом, угода про яку набула чинності у 2016 році, українські підприємства почали активніше відкривати для себе європейські ринки та нарощувати експорт. Зокрема, за останні п’ять років експорт українських підприємств у країни ЄС практично подвоївся та, за даними Держстату, у 2018 році перевищив 20 мільярдів доларів.

Окрім цього, у рамках Асоціації з ЄС Україна взяла на себе зобов’язання провести низку секторальних реформ та наблизити вітчизняне законодавство до європейського. Зокрема, зміни передбачалися й у безпеці харчових продуктів.

Відповідно до нового харчового законодавства, основи якого регламентує Закон «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», прийнятий у 2016 році, на сьогодні всі оператори ринку харчових продуктів мають впровадити систему НАССР (Hazard Analysis and Critical Control Points). Ця система гарантує безпечність продукції на всьому шляху харчового ланцюжка «від поля до столу» та дає змогу виявити всі критичні точки, які можуть вплинути на безпечність кінцевого продукту.

Двері перед експортом харчової продукції в ЄС трохи відкрили й інші закони, прийняті Верховною Радою минулого скликання. Це прийнятий у 2017 році Закон «Про безпечність та гігієну кормів», яким визначаються правові та організаційні засади виробництва, обігу, маркування та представлення кормів, регулювання відносин між органами виконавчої влади та операторами ринку кормів. Окрім цього, 2019-го набув чинності Закон «Про інформацію для споживачів харчових продуктів», який установлює загальні принципи та вимоги щодо інформації про харчові продукти, зокрема, стосовно їх маркування, а також обов’язки операторів ринку стосовно доведення цих даних до споживачів.

Більше продукції

Усвідомлюючи перспективи відкриття нових ринків та неминучість реформ, над підготовкою яких упродовж років ще до підписання Угоди з Євросоюзом працював уряд України, частина українських виробників не стала чекати моменту, коли у країні запрацюють законодавчі зміни, та почала раніше впроваджувати на своїх підприємствах стандарти якості, орієнтовані на ЄС.

Серед таких підприємств – і кондитерська фабрика «Кондитер Т-Престиж». Систему управління безпечністю харчових продуктів у відповідності до міжнародного стандарту ІSO 22000 на цьому виробництві запровадили у 2013 році.

Тетяна Козир,

Тетяна Козир,

«Кондитер Т-Престиж»

– Нова система запровадила абсолютно нові правила й вимоги до нашої продукції, які вимагають більш сумлінного підходу до своєї діяльності кожного працівника, чітке закріплення відповідальності в межах своєї діяльності. Істотна зміна в тому, що контролю піддається не тільки готова продукція, а й усі етапи технологічного ланцюга, і безпечність і якість продукції досягається шляхом аналізу та контролю небезпечних факторів хімічного, мікробіологічного та фізичного походження від сировини до споживання готової продукції.

За її словами, тотальний контроль на виробництві, а також система державного нагляду, яка запрацювала з цього року після скасування мораторію на перевірки, тримає виробника в постійному тонусі.

Проте, аби підготувати підприємство до експорту і запровадити європейські стандарти, на фабриці довелося багато чого змінити, адже на старті своєї діяльності у 2001 році «Кондитер Т-Престиж» не мав ані достатніх обсягів виробництва, ані власного цеху, ані відповідної сертифікації. Новий рівень господарювання, збільшення обсягів виробництва та освоєння нових ринків дозволили фабриці не тільки розширити межі торгівлі на внутрішньому ринку України, а й почати працювати в напрямі зовнішньої торгівлі.

Тетяна Козир

Тетяна Козир

– Суттєво вплинуло на збільшення обсягів виробленої продукції придбання власного виробничого приміщення, і сьогодні фабрика виготовляє понад 500 найменувань виробів з листкового та пісочного тіста, кексів, мафінів, пряників, печива, тортів, тістечок, грильяжу, зефіру й шоколадних цукерок.

Також на фабриці модернізували обладнання і побудували власний логістичний комплекс, який включає склади, оснащені холодильним та пакувальним обладнанням і технікою для складування.

Власна лабораторія

Окрім запровадження на підприємстві європейських стандартів, аби контролювати якість вхідної сировини, на фабриці «Кондитер Т-Престиж» запрацювала власна лабораторія з перевірки якості вхідної сировини та відповідності виготовленої продукції стандартам і нормам, установленим законодавством. Це сталося у 2009 році, коли Україна готувалася до підписання Асоціації та активно опрацьовувала нову нормативно-правову базу у сфері безпеки виробництва харчових продуктів.

– Також ми постійно підвищуємо рівень компетентності і відповідальності персоналу, доводимо всі виробничі потужності до рівня необхідних вимог. Наші фахівці систематично беруть участь у семінарах, конференціях, навчальних курсах з удосконалення якості та безпечності продукції, неодноразово відвідували закордонні підприємства кондитерської галузі у Швейцарії, Туреччині, Польщі, Білорусі, Китаї та інших країнах, – розповіла директор підприємства.

Запровадження європейських і міжнародних стандартів відкрило двері для харківського підприємства на зовнішні ринки. Так, у 2014 році кондитерська фабрика зробила першу поставку за кордон. Сьогодні вона експортує свою продукцію у 15 країн, серед яких переважають країни Європейського Союзу: Литва, Латвія, Естонія, Румунія, Швеція, Німеччина, Болгарія та Польща. Щороку фабрика «Кондитер Т-Престиж» експортує близько 2 тисяч тонн солодощів і не збирається зупинятися на цьому показнику. Тож у планах підприємства – збільшувати кількість країн, куди експортуватимуть харківські солодощі.

Ця публікація була підготовлена в рамках проекту "Просування реформ в регіони" за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та "Європейською правдою". Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ТОВ "Слобідський край" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.

 

LogoProject

Автор: Марина Проценко
Читайте також