Хто оплачує заміну лічильника газу, розповіли в"Харківгаз"
Так, мешканець села Нова Парафіївка Кегичівського району Володимир Пікалов не розуміє, чому він має платити 1200 гривень за заміну старого лічильника на новий. Саме цього вимагають від нього працівники місцевого відділення ПАТ «Харківгаз».
Володимир Пікалов повідомив, що газовики вимагають від нього власним коштом (1200 гривень) замінити прилад обліку природного газу, оскільки його старий лічильник експлуатується з 1998 року. У разі невиконання цієї вимоги погрожують завищеними тарифами на газ, а згодом – відмовою в постачанні газу. Читач був здивований цією пропозицією, адже в Законі України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» визначено, що фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок коштів суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території. Щоб розібратися у ситуації, ми звернулися до Публічного акціонерного товариства «Харківгаз». Ось що нам повідомили у відповідь:
«Інформуємо Вас, що у домоволодінні, в якому мешкає гр. Пікалов Володимир Олексійович, встановлений лічильник природного газу типу METRIX S.A., повірочний термін якого становить 5 років.
Відповідно до п. 16.1 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 № 2246 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з газопостачання» (далі – Правила), періодична повірка лічильників газу, їх технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства.
На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов’язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача газорозподільне підприємство встановлює лічильники з обмінного фонду.
У разі справності лічильника газу після проведення його повірки лічильник газу встановлюється в домоволодінні споживача у встановлені законодавством терміни.
У разі, коли лічильник газу, що перебуває у власності споживача, визнано у встановленому порядку непридатним для подальшої експлуатації та ремонту, розрахунки зі споживачем здійснюються протягом двох місяців з дня письмового повідомлення про це газорозподільним підприємством споживача відповідно до середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш як шість місяців, а в подальшому – відповідно до встановленого споживання та вимог Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».
Крім того, слід зазначити, що у письмовому повідомленні про непридатність лічильника до подальшого застосування споживач інформується про необхідність придбання нового лічильника за власні кошти, у відповідності до вимог п. 22 Правил, або може бути запропоновано здійснення ремонту лічильника в іншій спеціалізованій лабораторії з технічного обслуговування та ремонту побутових лічильників, яка виконує роботи по ремонту лічильників типу METRIX S.A.
Також інформуємо вас, що споживачі, які не допускають працівників газопостачального підприємства для зняття лічильника газу на державну повірку, порушують вимоги п. 29 та п. 34 Правил надання населенню послуг з газопостачання.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що дії представників ПАТ «Харківгаз» є правомірними та не суперечать вимогам діючих нормативних документів України».
Тамара Кіч, матеріал з газети "Слобідський край" №68-69 від 09.06.2012