На які галузі має поставити харківський бізнес, аби конкурувати у Європі

10.07.2014 09:26 Економіка
http://ubr.ua/ http://ubr.ua/

Услід за ключовими галузями, які становлять кістяк економіки, після відкриття зони вільної торгівлі, мають розвиватися нові, перспективні галузі, які затребувані в Європі і на які ймовірно також буде переорієнтовуватися частина українських, зокрема і харківських, підприємців.

На думку Олександра Чумака, почне розвиватися переробка агропромислової продукції, тобто виготовлення уже готових до споживання продуктів харчування. Не менш перспективною галуззю експерт вважає енергозбереження. Адже все, що пов’язано з виробництвом альтернативних джерел енергії або заміщенням існуючих джерел енергії, зокрема природного газу, сьогодні затребувано у Європі.
Безумовно, перспективною залишається ІТ-галузь, яка сьогодні є однією з ключових для України і займає лідируючі позиції в Харківській області. На думку Олександра Чумака, тут очікується розширення надання ІТ-послуг саме для внутрішнього споживання. Адже сьогодні, навпаки, більшість компаній працює на західний ринок і меншою мірою – на вітчизняний.

Читайте також: Чи потрібна продукція харківських заводів у Європі. Думка експертів 
                      Яку продукцію Харківщини можна продавати в ЄС уже сьогодні 
                       Харківський малий бізнес vs Угода про Асоціацію з ЄС. Хто виграє

– Це пов’язано з тим, що споживач внутрішній не настільки платоспроможний, як ті ж самі європейці. Тому, якщо ми в цілому реформуємо й піднімаємо економіку, то споживач у нас рано чи пізно з’явиться, – пояснює експерт.
Розвитку має набути і сфера послуг, зокрема зелений туризм.

– Сам Харків – цікаве місто, його можна показувати. Тим більше, вже існує туристичний бізнес, який показує місто Харків нетрадиційно – за маршрутами, що відрізняються від звичних, – каже Олександр Чумак.
На його думку, розвиток туризму приведе і до подальшого зростання готельної індустрії, яка даватиме свій хороший дохід. І, відповідно, набиратиме обертів усе, що пов’язано з наданням послуг для населення та туристів, зокрема виробництво сувенірів.

Одним із ключових завдань для бізнесу, який повинен буде переорієнтуватися або ж «підігнати» виробництво продукції під стандарти ЄС, стане пошук інвесторів для модернізації виробництва.

Компанії, які розраховують на отримання інвестицій, повинні бути готові надати потенційному інвестору фінансову інформацію у тому вигляді, у якому він звик її бачити, тобто у загальноприйнятому міжнародному форматі. Як правило, інвестор дивиться на історію компанії, а для цього треба над нею працювати – робити звітність, окреслити проблеми і досягнення компанії, формувати та застосовувати кращі практики у сфері корпоративного управління, внутрішнього контролю, прийнятті рішень тощо.

– Інвестори самі кажуть, що найближчим часом Україна стане одним із найкращих місць для вкладення коштів у розвиток бізнесу, – розповів Олександр Чумак.
За його словами, поки що їх найбільше цікавить галузь ІТ-технологій і сільське господарство.

Інна Пирлик, матеріал з газети "Слобідський край" № 79-80 від 05.07.2014

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта