Реформа освіти по-українськи: мінус акредитації вишів та плюс нова агенція

Реформа освіти по-українськи: мінус акредитації вишів та плюс нова агенція

http://www.sq.com.ua/

Більше автономії університетам, впровадження Національного агентства з якості вищої освіти, ліквідація рівнів акредитації вишів.

 Це зовсім не весь список реформ, що можуть чекати на вищу освіту України вже цього року.

8 квітня Верховна Рада прийняла в першому читанні проект Закону про вищу освіту. У пояснювальній записці зазначається, що в основу цього законопроекту покладено концептуальні засади модернізації вищої освіти. А саме, інтеграція вищої освіти України до європейського простору шляхом реалізації положень та принципів Болонського процесу.

Що ж нового нам пропонує законопроект про вищу освіту? Перш за все, передбачається розширення автономії для вищих навчальних закладів. У результаті університети матимуть змогу самостійно приймати рішення, що стосуються організації наукових досліджень, навчально-виховного процесу, внутрішнього управління та фінансів. Окрім автономії, маємо ще цілу низку нововведень. Зокрема, новий законопроект пропонує ліквідувати рівні акредитації вищих навчальних закладів. Поки що виші мають чотири рівні акредитації: перший рівень – технікум, училище; другий рівень – коледж; третій і четвертий рівні (залежно від результатів акредитації) – інститут, консерваторія, академія, університет. Також у новій редакції законопроекту чітко прописано, які освітні установи відносяться до вищих навчальних закладів: це університет, інститут, академія, коледж. До прийняття в першому читанні нової редакції законопроекту про вищу освіту цей список доповнювали технікум і консерваторія.

Законопроект також передбачає створення Національного агентства з якості вищої освіти. Це буде незалежна організація, до складу якої, зокрема, входитимуть представники різних вищих навчальних закладів України незалежно від форми власності. Національне агентство з якості вищої освіти матиме низку повноважень. Наприклад, формуватиме вимоги до системи забезпечення якості вищої освіти, аналізуватиме якість освітньої діяльності вищих навчальних закладів, проводитиме ліцензійну експертизу, готуватиме експертний висновок щодо можливості видачі ліцензії вишам.

Олена Красько, матеріал з газети "Слобідський край" № 43 від 10.04.2014

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ