Як обрати велосипед — поради експерта

Як обрати велосипед — поради експерта

Фото з соцмережи

Покататися з вітерцем на велосипеді вулицями міста чи поганяти по бездоріжжю. Якими бувають велосипеди та як їх правильно обирати, «СК» дізнався в експертів.

Дитячі, підліткові, дорослі – обирайте велосипед залежно від віку його майбутнього власника. Дитячі велосипеди призначені для навчання їзді малечі дошкільного та молодшого шкільного віку. Якщо вашій дитині 2–3 роки – саме час купити йому триколісний велосипед, дуже простий, зручний для опанування. Не варто вибирати велосипед для дитини «на виріст», адже чим більше транспортний засіб, тим складніше ним керувати. Для дітей дошкільного віку (3–7 років) підійде двоколісний велосипед з додатковими коліщатами.

Підліткові велосипеди відрізняються від дорослих меншими розмірами. Вони призначені для дітей 12–17 років. Зазвичай розмір коліс дорівнює 50,8 см, на них використовуються глибоко профільовані шини. У конструкції рами є скошена верхня труба. Підліткам не варто купувати більші велосипеди, наприклад, з колесами розміром 60,96 см.

Вага велосипеда залежить від матеріалу, з якого виготовлені його деталі, у першу чергу, рама. Дитячі велосипеди звичайно важать до 7–9 кг. Дорослі велосипеди в середньому важать від 10 до 18 кг.

КНИЖКИ ПО 5 ГРН, ВАЛЬС ПРОСТО НЕБА ТА ВЕЛОСИПЕДНА ФІГУРА. ЯК ХАРКІВ ПРОВІВ ВИХІДНІ (ФОТО, ВІДЕО)

Ровери для дорослих діляться на різні види за сферами застосування. Дорожні велосипеди – найпростіші й дешевші. Цей транспорт годиться для поїздок асфальтовими дорогами та гладкими поверхнями, але він досить важкий. Шосейний байк призначений для високих швидкостей, він найшвидший і найлегший з дорожніх велосипедів.

Туристичні велосипеди використовуються в походах, відрізняються особливою міцністю. Такий двоколісний друг витримає не тільки вас, а й вантаж, що ви везете із собою.

Гірські велосипеди призначені для більш екстремальних умов пересування. Вони також мають іншу назву – MTB, або маунтінбайк. На гірських велосипедах можна кататися як по звичайній місцевості, так і пробиратися серед багна й каменів або спускатися та підніматися в гори. Є кілька різних типів таких велосипедів, кожен з них призначений для конкретних умов їзди.

Крос-кантрі – типові гірські велосипеди, зручні для поїздок пересіченою місцевістю та для їзди по горах.

Даунхілл – краще підходять для спуску з гір на великих швидкостях.

Велосипеди «фрірайд» та all mountain використовуються для їзди по бездоріжжю, але all mountain мають меншу вагу.

«Стріт»-велосипеди вибирають ті, хто любить під час міських поїздок заплигувати на різні височини й сходи.

ВЕЛОДОРОГУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЗРАЗКА ПОЧАЛИ БУДУВАТИ В ХАРКОВІ

Трюкові й спеціалізовані велосипеди використовуються професіоналами, що виконують стрибки й інші рухи. Крім того, бувають складані велосипеди. Їх дуже зручно зберігати й перевозити в транспорті, оскільки вони займають мало місця. Головним недоліком такого велосипеда є низька міцність.

Купуючи велосипед, як українського виробника, так і імпортний, обов’язково варто уважно оглянути його з погляду безпечності, – підкреслює генеральний директор ДП «Харківстандартметрологія» Володимир Величко. – Вимоги до безпечності велосипедів викладені в стандарті ДСТУ ISО 4210:2007 «Велосипеди. Вимоги щодо безпечності».

Виступаючі краї байка, які можуть торкатися рук, ніг та інших частин тіла, не повинні бути гострими. Гальмівна система має працювати без заїдання. Велосипед повинен бути оснащений захисним пристроєм, що закриває верхню точку дотику ланцюга та зірочки від потрапляння одягу й частин тіла.

Світловідбивачі мають бути встановлені на велосипеді або додаватися до нього. Задні світловідбивачі повинні бути червоного кольору, бічні – однакового кольору (білого або жовтого), передні – чисто-білого, а педальні – жовтого кольору.

На велосипеді має бути встановлений дзвінкий сигнал. До байка повинна додаватися інструкція, а також рекомендації стосовно затягування кріпильних виробів, змащення, правильності натягу ланцюга, регулювання гальм тощо.

На головній трубі рами велосипеда повинен бути укріплений або нанесений товарний знак підприємства-виготовлювача, а також порядковий номер велосипеда та рік виготовлення.

На виготовлені в Україні дорожні велосипеди для дорослих, підліткові та спортивно-туристичні встановлюється гарантійний термін експлуатації – 12 місяців від дня їхнього продажу через роздрібну торговельну мережу, а на велосипеди для дітей – 18 місяців від дня продажу.

Мирослава Кольцова 

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ