Двоколісна інклюзія: унікальний велопробіг пройшов на Харківщині - ФОТО

08.08.2019 11:00 Область Online
Фото: Фейсбук/Велопробіг «Бачу Можу Допоможу» Фото: Фейсбук/Велопробіг «Бачу Можу Допоможу»
П’ять днів у дорозі, понад 350 км на велосипеді-тандемі. За кермом пілот, інший член екіпажу – незряча людина. На Харківщині пройшов унікальний велопробіг «Бачу! Можу! Допоможу!».

2 серпня з харківського майдану Свободи стартував велопробіг по області на велосипедах-тандемах. П’ять екіпажів, учасники з різних куточків України. Унікальність проекту в тому, що екіпаж складається з двох людей – зрячий (пілот) та незрячий (штурман), його мета в інклюзії – показати, що люди з інвалідністю є рівноправними членами суспільства й можуть вести активний спосіб життя.

Ідея влаштувати такий велопробіг декілька років тому прий­шла незрячому львів’янину Миколі Пеху. А втілили цю ідею в життя експертка з дотримання прав людей з інвалідністю Юлія Сачук і експертка з прав людини Вікторія Лучка. Перший велопробіг відбувся п’ять років тому зі Львова до Києва. А п’ятий, ювілейний, захід було вирішено зробити локальним і провести відразу у двох областях – Одеській і Харківській. На Слобожанщині маршрут велотандемів пролягав через Харків, Чугуїв, Зміїв, Шарівку, Богодухів. 6 серпня учасники мандрівки повернулися до Першої столиці.

– Минулого року маршрут був Харків – Херсон і тривав близько двох тижнів. Цього року він локальний, проходить у межах однієї області, – розповідає координатор велопробігу «Бачу! Можу! Допоможу!» на Харківщині Артем Кучеренко.

У повсякденному житті він програміст, але катання на велосипеді – одне з його улюблених хобі. Це вже четвертий велопробіг для Артема, але цього разу він не тільки пілот, а ще й коорди­натор.

Долаючи довгу дорогу, члени екіпажу порушують питання доступного середовища та важливості активного включення всіх громадян у суспільство. Одним з викликів під час подорожі були дороги області.

– Якщо нещодавно відремонтовані траси в дуже доброму стані, то про місцеві дороги такого сказати не можна. Більша частина нашого маршруту проходила по путівцю. Ми хотіли побачити, як живуть люди. Всюди оглядали місцеві пам’ятки. Краєзнавці нам розповідали історію населених пунктів. У Чугуєві ще покаталися на байдарках і тролеї. Були зустрічі і з місцевими велоактивістами в Чугуєві та Богодухові. Вразив і палац у Шарівці та мальовнича природа нашого регіону, – ділиться враженнями Артем Кучеренко.

У Чугуєві до учасників велопробігу приєдналася місцева зірка спорту, курсантка харківського університету ДСНС Анастасія Онацька. На рахунку дівчини багато нагород, вона чемпіонка України з гирьового спорту.

Кілька разів приєднувалася до велопробігу й харків’янка Інна Колесник. Про захід дів­чина дізналася з Інтернету, їй дуже захотілося спробувати себе в ролі пілота. Спочатку думала тільки один день у тандемі проїхатися, бо робота не дозволяла залишитися на більший час. Але її так захопив процес, що до учасників велопробігу вона поверталася кілька разів: вирішувала робочі моменти в Харкові – і знову на маршрут.

Пілотом у велотандемі міг стати будь-хто охочий, однак без підготовки з цією роллю не впоратися.

– У пілоти ми не візьмемо людей, які мало каталися на велосипеді. Пілот повинен мати підготовку, добре керувати велосипедом і бути готовим проїжджати в день від 40 до 80 км, – ділиться досвідом Артем Кучеренко. – На роботу на велосипеді я їжджу не кожного дня, проте кожні вихідні намагаюся виїхати на ньому кудись за місто.

Якихось складностей з організацією маршруту на Харківщині не виникло, Артем відзначає, що поліція та медична допомога відпрацювали дуже чітко.

– Поліцейські нас супроводжу­вали по трасах, також з нами зав­жди були медики, на щастя, їх допомога нікому не знадобилася, – розповідає координатор.

– П’ять днів велопробігу «Бачу! Можу! Допоможу!» у Харківській області промайнули як одна чудова мить. Дякуємо Харківщині – безмежно красива земля з чудовими людьми, – йдеться на сторінці велопробігу.

Уже наприкінці серпня велотандеми «Бачу! Можу! Допоможу!» зберуться знову, цього разу в міжнародному велопробігу. Його маршрут пройде через Україну, Польщу та Німеччину, фінішуватимуть екіпажі в Берліні.

Читайте також: Як шериф за кордоном: навіщо громадам Харківщини свої поліцейські

Мирослава Кольцова