Вперше в країні: як у Харкові застосували унікальний агрегат

Вперше в країні: як у Харкові застосували унікальний агрегат

Колаж Бріани Янковської

Середина грудня 1969 року була відзначена непересічними подіями, про які повідомляла газета "Соціалістична Харківщина" 50 років тому.

Наша газета № 241 від 9 грудня в статті "Вперше в країні" повідомляла:

"Днями на станції Харків-Пасажирський з’явилася нова машина, яка зовні нагадувала кран. На рейку ліг невеличкий агрегат. Посипалися іскри. За кілька хвилин агрегат підняли. На тому місці, де він стояв, світився розжарений метал – там раніше був стик.

Так почалася «трудова діяльність» польової рейко-зварювальної машині типу К-355, яку було сконструйовано в інституті імені Патона.

К-355, як і її попередники, провадить зварювання рейок за контактним способом, але відрізняється від них тим, що за її допомогою можна зварювати рейки важкого типу. А майбутнє залізниць саме за такими рейками.

Завдяки новій машині можна ремонтувати рейки, як то кажуть, «не сходячи з місця», тобто при проведенні робіт відпадає необхідність знімати їх, як це доводиться робити при ремонті на стаціонарній машині, продуктивність котрої, до речі, лише 7 зварювань на годину. К-355 за цей час робить 10 зварювань". Підпис – Б. Зайцев

А ось газета за номером 243 від 11 грудня наводить повідомлення про відкриття нового басейну в Харкові та його світлини. Одна з них дуже цікава тим, що на ній – Ніна Кожух, тоді ще інструктор басейну, а в майбутньому – тренер олімпійської чемпіонки Яни Клочкової. 

На стадіоні «Динамо» відкрито новий плавальний басейн, розмір ванни якого – 25 на 7 метрів – дозволить тут одночасно тренуватись 20 спортсменам. На знімку: зліва – загальний вигляд басейну; справа – інструктор Н. Кожух проводить заняття з дитячою групою. Фото з архіву "СК".

Читайте також: Історія про те, як доля Харкова висіла на волоску 

Автор: Інна Можейко