Як у Харкові Привокзальну площу заморожували

Як у Харкові Привокзальну площу заморожували

Фото з архіву "СК"

Спекотне літо 1970 року. А у Харкові біля вокзалу працює потужна холодильна установка. Так метробудівці вирішили боротися з нетривкими ґрунтами.

А ще того літа почалась складна робота з проходки тунелів під річками Харків і Лопань. Усі подробиці будівництва метро 50-річної давнини можна знайти в нашій газеті, яка тоді називалась "Соціалістична Харківщина", у номері 147 від 31 липня 1970 року. 

"Ширяться підземні горизонти*

До редакції надходить чимало листів, в яких харків’яни цікавляться, як ідуть справи на спорудженні метрополітену, яка траса вже пройдена, де нині ведуться вирішальні роботи.

Здається, недавно був той пам’ятний день, коли забили перший кілок на будівництві Харківського метро. Сьогодні за плечима метробудівців – понад 3 кілометри гірничопрохідницьких робіт.

Місяць у місяць нарощуються темпи проходки. Основне завдання, яке стояло перед метробудівцями у першому півріччі, – добитися проектних швидкостей проходок перегонних тунелів щитовим методом 100 метрів на місяць. У червні метробудівці добилися рекордного виробітку: пройдено понад 500 метрів підземки. Освоєно 7 будівельних майданчиків, найближчим часом мають стати до ладу ще три майданчики: «Стадіон», «Левада» і «Вулиця Свердлова».

В ході будівництва доводиться вносити в проекти певні корективи. Так, на станції «Центр» передбачалися окремі пристанційні споруди. Тепер вирішили створити єдиний комплекс. Це дозволить знизити вартість будівництва на 20 процентів, механізувати проходку, заощадити час.

Завдання будівельників все ускладнюються. В районі станції «Південний вокзал» ґрунти нетривкі, з високим рівнем ґрунтових вод. Тому їх вирішили заморозити. Тут вже діє потужна холодильна установка.

Працівники «Харківметропроекту» запропонували при спорудженні перегонних тунелів застосувати цільні секції повної заводської готовності. Це забезпечить високий рівень індустріалізації будівництва.

Нині метробудівці приступили до найважчого виду робіт – проходки тунелів під стисненим повітрям на ділянках під ріками Харків і Лопань.

Якщо нині на спорудженні метро працює понад 1000 чоловік, то в 1971 році працюватиме вдвічі більше. Вдвічі зросте і обсяг робіт".

В. Александрова, фото Й. Пітельмана

* Надано із скороченням.

Читайте також: Де на Харківщині знайшли бурштин та інші самоцвіти 

Матерiaли по темі

Автор: Інна Можейко
subscription
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини:
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини: