Ціна важливіша за бренд: як війна змінила споживчі звички українців
Українці дедалі частіше орієнтуються на ціну, а не на бренд, водночас повертається мода на імпульсивні покупки.
Як повідомляє «Слобідський край» із посиланням на Delo.ua, дослідження Gradus Research показало суттєві зміни у споживчих звичках під впливом війни та тривалого стресу.
У березні 2025 року вже 44 % покупців заявили, що бренд для них не має значення (у 2022 році таких було 33 %). Водночас половина українців залишаються відданими улюбленим маркам, а 39 % готові пробувати нові товари. До експериментів найбільше схильна молодь, яка активно радить новинки друзям та родині.
Близько двох третин опитаних стабільно обирають дешевші товари. Однак серед покоління 18–44 роки зростає попит і на дорожчі бренди, тоді як старші українці віддають перевагу економії, навіть маючи ресурси для дорожчих покупок.
Ще однією тенденцією стало повернення імпульсивних витрат: у 2025 році їхня частка сягнула 21 %, особливо серед молоді. Експерти пояснюють це як реакцію на стрес та нестабільність, коли спрацьовує принцип «коли як не зараз».
Структура витрат теж змінилася. Українці більше витрачають на продукти харчування, ліки та комунальні послуги, тоді як найбільше економлять на відпочинку, розвагах і одязі. Водночас покоління Z менш схильне до жорсткої економії.
Цікаво, що скоротилася кількість тих, хто заощаджує на косметиці та засобах гігієни. А 74 % респондентів висловили бажання купувати українські товари, хоча на практиці вирішальним чинником залишається ціна.