У Балути придумали, як боротися з високими цінами у харківських супермаркетах

04.04.2014 13:06 Економіка
http://club.metalist.ua/ http://club.metalist.ua/

У той час, коли в країні введений режим економії, подорожчання продуктів харчування для населення, а особливо соціально незахищених прошарків, буде критичним.

Вихід із ситуації запропонувала радник голови Харківської облдержадміністрації з економічних питань Марина Єпішина. На її думку, у нинішній ситуації необхідно розробити соціальні програми, за якими низка товарів харчування буде продаватися з мінімальними надбавками до собівартості. Простіше кажучи, посередник та продавець мають поступитися частиною свого прибутку на користь бідних.

- Треба розділити купівельний кошик на три групи: соціальний, середній та преміум-класу, - вважає Марина Єпішина. - До першої ввійдуть товари, які зараз купує переважна частина населення області: соціально незахищені люди, пенсіонери, багатодітні сім'ї. Я вважаю, що зараз просто необхідно вивести середню вартість цього кошика і проаналізувати, чи по кишені вона людям.

Радник губернатора пояснила, що ціну на продукти формує цілий ланцюжок осіб. Це виробник, постачальник і продавець. Кожен з них робить свою надбавку, а тому сума, яку має заплатити людина за той чи інший товар, істотно відрізняється від реальної. Крім того, зараз стали непоодинокими випадки, коли ті чи інші учасники ціноутворення встановлювали понаднормові надбавки. Для прикладу, одна з харківських мереж великих супермаркетів нещодавно була впіймана на факті завищення надбавки на цукор. Замість максимально дозволених 10 %, товар відпускали з надбавкою у 15 %.

- Треба розмовляти і з виробниками, і з постачальниками, і з реалізаторами на предмет того, що вони зобов'язані брати участь у соціальних програмах, - сказала Марина Єпішина. - Зрозуміло, що всі мають заробляти гроші і платити податки, але це ще не означає, що можна встановлювати такі ціни, щоб частина населення просто загинула. Я пропоную з тими виробниками, які наповнюють соціальний кошик, розробити соціальні програми. Згідно з ними продавець відпускатиме товари з маленькою надбавкою безпосередньо реалізатору, обминаючи посередника. Адже посередники це зазвичай дочірні підприємства, і фактично одна й та сама юридична особа двічі накручує ціни на свій товар.

Крім того, радник губернатора рекомендує закликати до відповідальності постачальників, які встановлюють необґрунтовано великі надбавки, і заохочувати посередників з коректною ціновою політикою. Таким чином ті, хто не буде наживатися на бідних, отримають нові ринки збуту, а недобросовісні посередники фактично будуть витіснятися з бізнесу.

Ірина Гудзь

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта