Якщо отруїлися в кафе: коментар юриста

08.02.2022 08:45 Корисно
Фото: slovoidilo.ua Фото: slovoidilo.ua

Довести у випадку отруєння провину закладу досить складно, але можливо. Як саме це зробити правильно – радить наш юридичний консультант.

Як попередила керівниця Лозівського бюро правової допомоги Інна Погодіна, довести провину кафе (та й взагалі закладу громадського харчування) буде непросто. Але в разі підтвердження того факту, що ваша сім’я отруїлась їжею саме в кафе, а не вдома, можна розраховувати на повну компенсацію вартості витрачених медикаментів і навіть претендувати на отримання моральної шкоди.

«Довести факт отруєння допоможе чек, який підтвердить ваше перебування в кафе (до речі, нагадуємо про необхідність завжди брати чеки під час отримання послуг!), а в разі його відсутності необхідно заручитись підтримкою свідків, безумовно, за їх наявності, які підтвердять ваше перебування в кафе і замовлення та споживання певних страв», – підкреслила юристка. Вона наголосила, що для з’ясування наявності причинно-наслідкового зв’язку між спожитою в кафе їжею та перебуванням у лікарні у зв’язку з харчовим отруєнням потрібно також отримати медичну документацію, яка засвідчить цей факт, та додати чеки, які підтвердять придбання відповідних ліків. «До речі, бажано, щоб під час вашого звернення до лікарні було зафіксовано ті обставини, які, на вашу думку, їх спричинили», – зауважила Інна Погодіна.

Читайте також: Як отримати компенсацію за травму через ожеледицю

Зібравши зазначені докази, вона радить спочатку спробувати вирішити ситуацію безпосередньо з адміністрацією закладу. Для цього необхідно написати заяву (претензію) на ім’я власника кафе, в якій у довільній формі викласти обставини, які слугували підставою для звернення, додати копії підтверджувальних документів. У заяві потрібно обов’язково зазначити свої дані, визначитись із розміром суми, яка, на вашу думку, підлягає відшкодуванню, і в який термін. Бажано цей документ надіслати рекомендованим листом, зберегти його копію та квитанцію про відправку.

«Зазвичай власники подібних закладів дбають про репутацію закладу, тому зацікавлені у вирішенні (досудовому врегулюванні) подібного конфлікту, – зазначила Інна Погодіна. – Також ви маєте право звернутись до Держпродспоживслужби (її територіального органу) за місцем вашого проживання зі скаргою на порушення адміністрацією кафе ваших прав як споживача».

Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби 044-364-77-80 (цілодобово).

В разі, якщо вищезазначені спроби не допоможуть, юристка радить звертатися до суду, до якого потрібно надати разом з позовною заявою всі зібрані докази, що свідчать про причинно-наслідковий зв’язок між відвідуванням кафе та подальшим лікуванням і про ваші спроби врегулювати спір добровільно.