Кому з клієнтів Приватбанку і в якому разі потрібно підтверджувати свої доходи

13.08.2022 12:40 Корисно
Інформація про те, що тепер Приватбанк вимагає від свох клієнтів підтверджувати доходи у разі, якщо є різниця між фінансовим станом людини та її витратами, викликала жваве обговорення в Україні і зокрема – в Харківській області. Кого це стосується і про які суми йде мова – пояснює наш юридичний консультант.

Дійсно, Приватбанк анонсував для клієнтів необхідність підтверджувати свої доходи у разі, якщо є різниця між даними банку про фінансовий стан клієнта та обсягом операцій по карті. Також це стосується випадків, коли операції перевищують 500 тисяч гривень на місяць.

Таке інформаційне повідомлення в засобах масового зв’язку з’явилося відразу після опублікування відповідної постанови Правління Національного банку України від 08 квітня 2022 року № 69 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 23 березня 2022 року № 60».

– Наразі хочу звернути увагу на те, що внесення таких змін було направлено більш точково, а саме, на визначення порядку дій для банків у разі зарахування готівкових коштів на рахунки фізосіб на суму понад 400 тисяч гривень, – говорить директорка Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Уляна Кудрик. 

До того ж, як підкреслила юристка, вказаною Постановою Національного банку України не передбачено жодних обмежень, заборон, підстав та передумов для перевірки переказів, що направляються громадянам у межах «реальних» сум, наприклад, до 10 тисяч гривень.

Оскільки ця тема виявилася дуже обговорюваною, фахівці Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулися до Приватбанку з метою отримання коментарів на таке рішення Національного банку, на що фахівці банку пояснили, що таке рішення і справді ніяк не вплине на пересічних громадян чи, наприклад, на жінку, якій діти посильно допомагають деякою сумою, наприклад, 5 тисяч гривень на місяць. 

Водночас банківські спеціалісти наголошують на тому, що сповіщення щодо надання банку інформації про джерела походження коштів може надійти в додаток чи смс-повідомленням у разі виявлення значної розбіжності між анкетними даними, заповнюваними клієнтом, та обсягом коштів, що мають рух по рахунках на даний час.

– Для прикладу, якщо рух коштів на рахунках стабільно був в обсязі 10 тисяч гривень на місяць, а наразі він сягає понад 200 тисяч гривень на місяць, і в анкетних даних банку як дохід зазначена лише мінімальна заробітна плата, то банк може звернутися до клієнта з пропозицією надати інформацію про підтвердження джерела таких коштів, – зазначає Уляна Кудрик.

Юристка наголошує також, що банк самостійно у своїх внутрішніх документах визначає випадки обов’язкового встановлення джерел походження коштів, перелік необхідних документів/відомостей, що мають надаватися клієнтом для встановлення джерел їх походження.

– З огляду на це, на мою думку, громадянам, які отримують допомогу від дітей у середньому розмірі до 10 тисяч гривень, немає чого хвилюватися, адже банк здійснюватиме перевірку лише в разі значного збільшення обсягу коштів на рахунках, – говорить фахівчиня. 

Уляна Кудрик радить у разі, якщо таке повідомлення від банку  надійде, слід з документами, що підтверджують родинні зв’язки (паспорт з відповідною відміткою у графі «діти», свідоцтво про народження), завітати до відділення банку та пояснити, що кошти надіслані для підтримки від родичів.