Замість гарячої води – ледве тепла: як добитися перерахунку за комунальні послуги

14.03.2021 13:27 Корисно
За законом споживач має право вимагати компенсацію, якщо йому надають неякісні комунальні послуги. Як цього домогтися, розповідає адвокат Роман Чумак.

Згідно зі статтею 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника, щоб зафіксувати порушення договірних зобов’язань і скласти акт-претензію.

Щоб зафіксувати відсутність опалення чи відсутність гарячої води, необхідно:

  • запросити представника ЖЕКу або керуючої компанії;
  • заміряти разом з ним температуру повітря або води в крані;
  • скласти акт, в якому вказати дату та обставини справи, а також поставити підписи обох сторін;
  • ви повинні отримати вхідний номер і прізвище відповідальної особи, яка займатиметься вашою справою;
  • вам мають зробити перерахунок за комунальні послуги, які ви не отримали, або отримали не в повному обсязі. 

Читайте також: Кому дістанеться земля, що була приватизована у шлюбі

У випадку, якщо представник ЖЕКу або керуючої компанії не з’являється до вас, слід діяти іншим чином:

  1. Взяти із собою двох свідків (бажано мешканців вашого будинку), в яких також є проблеми з опаленням або постачанням гарячої води.
  2. Разом скласти акт у довільній формі й описати суть проблеми, поставити дату і підписи.
  3. Зафіксувати все на фото та відео.
  4. Надіслати акт у керуючу компанію або експлуатаційну контору.
  5. Маєте отримати перерахунок відповідно до акта.

«Гаряча вода – це вода температурою щонайменше 50 °С, але не більш як 75 °С. Якщо температура води 45–49 градусів, то оплата зменшується на 10 % за весь строк відхилення. При 40–44 градусах ви маєте право платити на 30 % менше за цю «гарячу» воду. Якщо температура води нижча за 40 °С – узагалі платите як за холодну», – розповів Роман Чумак.

Читайте також: Запрошуємо в подорож Харківською областю - Пазл

Отже, за словами адвоката, у разі надання послуг не в повному обсязі або зниження якості послуг, виробник (виконавець) зобов’язаний зробити перерахунок їх вартості в бік зменшення (ст. 22 Закону «Про житлово-комунальні послуги»).

Що ж до оптимальної температури для житлових приміщень, то вона, відповідно до Держстандарту, може коливатися залежно від температури повітря на вулиці.

Так, у холодний період року, коли температура за вікном +8° С і нижча, у житлових кімнатах має бути оптимальна температура 20–22 °С (допустима 18–24 °С), у кухні й туалеті – 19–21 °С (допустима 18–26 °С), у ванній – 24–26 °С (допустима 18–26°С).

У теплу пору року (температура за вікном вища +8 °С) в житловій кімнаті оптимальною вважається температура 22–25 °С, допустимою – 20–28 °С.

Читайте також: У семи районах Харківської області виявили нові випадки коронавірусу

«Відповідно до п. 36 «Правил користування тепловою енергією» теплопостачальна організація зобов’язується забезпечувати протягом обумовленого в договорі часу безперервне постачання теплової енергії (за винятком нормативно встановлених перерв), підтримувати параметри теплоносія, що подається з колекторів джерела  теплової енергії, на вході в теплову мережу споживача теплової енергії відповідно до температурного графіка теплової мережі, не допускаючи відхилення параметрів, визначених договором, – зауважив Роман Чумак.

Також, за його словами, згідно з п. 19 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, саме виконавець зобов’язаний утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт.

До того ж згідно з п. 22 Типового договору точкою розподілу передачі послуг з централізованого опалення у багатоквартирному будинку є відгалуження від стояків у межах квартири.

Автор: Олександр Гречаний