Випадково зіпсували товар у супермаркеті: як не платити за помилку

14.12.2019 14:00 Корисно
Фото: fakty.ua Фото: fakty.ua
Таке може трапитися з будь-ким: випадково зачепити, розбити, розсипати щось у супермаркеті, особливо, коли там багато людей, а проходи між полицями дуже вузькі. Як діяти в цьому випадку – радить наш консультант.

В таких випадках, як правило, працівники магазину вимагають сплатити кошти за зіпсований товар. Але Закон України «Про захист прав споживачів» (далі Закон) у таких ситуаціях захищає покупця (споживача). як розповів директор Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Дмирто Перепелиця, відповідно до Закону працівники магазину зобов’язані сприяти у вільному виборі продукції, та не мають права вимагати від споживача придбати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. А переходить цей ризик до покупця лише з моменту передання йому товару. Тому покупець не повинен сплачувати за розбитий чи зіпсований товар, оскільки він його ще не придбав.

"Вимагайте від працівників магазину довести вашу вину. Споживач не несе відповідальність за неправильно обладнані торговельні зали. Можливо, товар погано стояв на полиці або вас штовхнув інший покупець. Доказами вини або її відсутності можуть бути, наприклад, запис із камер відеоспостереження, установлених у магазині, показання свідків. Але в разі незгоди зі звинуваченнями вину може встановити тільки суд. На місці працівники магазину можуть тільки зафіксувати такий факт", – говорить юрист. Він також наголошує: «Якщо, попри всі доводи, на вас тиснуть, утримують, застосовують фізичну силу, примушують заплатити, відмовляються фіксувати такий випадок на місці, відразу викликайте поліцію. Пам’ятайте! Ви маєте право на правову допомогу, право на виклик поліції, право на відшкодування завданих матеріальних збитків та моральної шкоди».

Якщо у вас виникли питання правового характеру, телефонуйте за єдиним телефонним номером системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Читайте також: Що робити, якщо не встигли оформити монетизацію пільг