Оформлення спадщини з-за кордону: як подати заяву і не втратити майно
Якщо ви втратили близьку людину і перебуваєте за кордоном, процес оформлення спадщини матиме свої особливості.
Які саме — розповідають юристи системи надання БПД, передає «Слобідський край» з посиланням на Координаційний центр з надання правничої допомоги.
Загальні правила не змінюються — потрібно подати заяву про прийняття спадщини до нотаріуса впродовж 6 місяців.
Це можна зробити:
- особисто
- поштою — в цьому випадку заява має бути нотаріально засвідчена.
Як подати заяву про прийняття спадщини з-за кордону
Поштою:
- зверніться до нотаріуса в країні перебування, щоб засвідчити заяву;
- перекладіть заяву українською мовою;
- засвідчите в нотаріуса вірність перекладу та справжність підпису перекладача;
- надішліть заяву на адресу нотаріуса в Україні.
Через консульські установи:
- зверніться до консульства України в країні перебування із заявою про прийняття спадщини.
У цьому випадку заява складається українською мовою і не потребує додаткового засвідчення та перекладу.
Що далі
Отримайте свідоцтво про спадщину — через 6 місяців з дати відкриття спадщини. Це можна зробити:
- особисто в нотаріуса в Україні;
- в консульській установі за кордоном;
- через представника в Україні (за довіреністю);
- переоформіть право власності на майно. Це можна зробити через представника за довіреністю.
Як оформити довіреність з-за кордону:
- у консульській установі — документ одразу матиме юридичну силу в Україні;
- у нотаріуса за місцем перебування — довіреність потрібно перекласти українською мовою та засвідчити переклад.
Нагадаємо, деякі категорії цивільних осіб, які набули інвалідності внаслідок бойових дій, можуть отримати одноразову грошову допомогу від держави.
Нагадаємо також, що Міністерство оборони ініціювало внесення змін у наданні одноразової грошової допомоги. Нововведення мають зробити систему виплат більш зрозумілою та справедливою, а також адаптувати її до реалій воєнного часу.