Неякісний газ: як отримати компенсацію

07.07.2025 12:38 Суспільство
Компенсація за неякісний газ Як діяти, щоб отримати гроші/Фото: focus.ua

Газ має відповідати встановленим стандартам якості. Якщо ні, то споживачі можуть отримати компенсацію, але для цього потрібно буде попрацювати.

Газ, який постачає оператор «Газорозподільних мереж» (ГРМ) в оселі українців, має бути якісним. Якщо він не відповідає встановленим стандартам, споживачі мають право на отримання компенсації. Однак усе не так просто.

Якщо у вас є сумніви щодо якості газу, зверніться з відповідною заявою до свого оператора «Газорозподільних мереж»: якість газу зобов’язані перевірити.

Після надходження заяви оператор ГРМ має направити свого представника за місцем виклику:

  •     протягом двох робочих днів у містах;
  •     протягом п’яти календарних днів у сільській місцевості в узгоджений із споживачем час.

Фахівець перевірить на місці тиск та якісні характеристики газу. Основний показник якості природного газу – це теплота згоряння (калорійність) палива. Відповідно до державних стандартів, вона повинна становити не менше 7600 ккал/м³.

У разі виявлення невідповідностей стандартам якості оператор ГРМ зобов’язаний перерахувати об’єми розподіленого природного газу побутовому споживачу та сплатити йому грошову компенсацію.

Розмір такої компенсації вираховується за спеціальними, визначеними законодавством, формулами.

Втім, якщо з’ясується, що якість газу відповідає стандартам, споживачу доведеться власним коштом компенсувати витрати, які зазнав оператор на проведення фізико-хімічного аналізу. Водночас споживач також має право за власний кошт ініціювати проведення аналізу фізико-хімічних показників природного газу в альтернативній хімлабораторії.

Автор:
Ірина Мнішек