Сергій Чернов пропонує створити міжнародну Академію державного управління

28.03.2019 18:00 Суспільство
Фото:belprauda.org Фото:belprauda.org
28 березня голова Харківської обласної ради Сергій Чернов узяв участь в обговоренні майбутньої політики Східного партнерства та представив конкретні рекомендації. Однією з ініціатив України під час міжнародної зустрічі країн Східного партнерства стало створення Академії державного управління.

Реформування державного управління стає пріоритетом країн Східного партнерства – проекту Євросоюзу, покликаного на зміцнення стосунків із шістьома країнами колишнього Радянського Союзу – Азербайджаном, Вірменією, Білоруссю, Грузією, Молдовою і Україною. Україна має ініціативи щодо процесу змін.  28 березня їх представив голова Харківської обласної ради, представник України у Бюро CORLEAP, президент Української асоціації районних та обласних рад Сергій Чернов під час 14-го засідання Бюро Конференції регіональних і місцевих органів влади країн Східного партнерства (CORLEAP) у столиці Вірменії.

Однією з центральних тем міжнародної зустрічі стало питання, як зміцнити кадровий потенціал місцевих органів влади.

Серед факторів, які продовжують перешкоджати автономії місцевих органів влади, Сергій Чернов назвав сильну залежність від надходжень з центрального бюджету, а також істотний контроль з боку центрального уряду. Саме вони, на думку Сергія Чернова, ускладнюють для місцевого уряду складання довгострокових програм розвитку і участь у законотворчості. У свою ж чергу національні органи влади як обґрунтування рівня своєї участі часто використовують брак потенціалу та навичок на місцевому і регіональному рівнях. Тому особливу увагу слід приділяти підготовці управлінців усіх рівнів влади країн Східного партнерства.

Перші кроки у цьому напрямку вже зроблено.

Так, за підтримки ЄС в країнах Східного партнерства була запущена Програма комплексного інституційного будівництва. Її мета – нарощування адміністративного потенціалу країн-партнерів. Серед програм, орієнтованих на місцеві та регіональні органи і стійкий муніципальний розвиток, – «Угода мерів – Схід» і «Мери за економічне зростання». Ці проекти передбачають надання технічної допомоги громадам при розробці своїх стратегій і планів дій.
Крім того, державні службовці з країн Східного партнерства отримали можливість пройти спеціалізоване навчання завдяки ініціативам, які пропонують Академія державного управління Східного партнерства в Польщі й Естонський центр Східного партнерства.

Читайте також: Увага до місцевих проектів і «Дитятка»: Харківщина по-новому співпрацюватиме з ООН

 – Добре, коли є такі ініціативи на зміцнення адміністративного потенціалу та з навчання державних службовців. Та, вважаю, їх слід ретельно продумувати та адаптувати з урахуванням особливих потреб державного управління на кожному регіональному рівні, – сказав Сергій Чернов. – Потенціал місцевого і регіонального управління – це складне явище  – сукупність пов'язаних правових, інформаційних, економічних, інтелектуально-креативних та інших ресурсів, інструментів і можливостей, які можуть бути використані для досягнення цілей розвитку країн і їх територій. Покращуючи якість будь-якої з цих складових, можна змінювати їх управлінський потенціал в цілому.

На його думку, було б доцільно, якби Європейський Союз далі надав ефективну і довгострокову експертну підтримку, а також сприяв навчанню управлінців місцевого і регіонального рівня з регіону Східного партнерства.

Конкретними діями могли б стати, зокрема, розробка програми навчання, адаптованої з урахуванням потреб місцевих і регіональних державних службовців і політиків; створення і впровадження електронних курсів навчання, короткострокових курсів навчання, програм із запрошення наукових співробітників, програми з обміну; розробка програми «Еразмус» для представників місцевого та регіонального рівнів.
А ще серед варіантів – створення Академії державного управління Східного партнерства, постійний головний офіс якої може розміщуватися на території однієї з країн об’єднання. При можливості в інших країнах можуть бути відкриті її філії.