У всіх селах Харківщини з'являться електронні адмінпослуги

25.10.2021 14:10 Суспільство

У Харківській області планують створити Єдиний електронний сервіс з надання адміністративних, соціальних послуг та доступу до реєстрів територіальних громад області. Це пілотний проєкт, який буде першим в Україні.

Усі адміністративні та соціальні послуги незабаром стануть доступні навіть у віддалених містечках і селах Харківської області. Днями представникам територіальних громад, керівництву обласної ради та адміністрації презентували пілотний проєкт із створення Єдиного на всю область електронного сервісу. Він має забезпечити якісні публічні послуги у всіх територіальних громадах та старостинських округах.

– Доступ до якісних публічних послуг у віддалених населених пунктах залишається однією з найбільших проблем. Завдання влади на місцях – підвищення якості публічних послуг, наближення їх до кожного мешканця громади. Саме у цьому основна ідея адміністративно-територіальної реформи, – сказала Тетяна Єгорова-Луценко, відкриваючи нараду.

Нагадаємо, відповідно до українського законодавства, ЦНАПи мають створювати усі без винятку громади. До 1 січня 2022 року ЦНАПи, які працювали при райдержадміністраціях, мають бути заміщені ЦНАПами територіальних громад. До 1 січня 2023 року мають бути створені ЦНАПи у всіх громадах чисельністю більше 10 тисяч осіб, а до 1 січня 2024 року – в усіх громадах чисельністю менше 10 тисяч осіб.

Читайте також: Віддалені місця та ЦНАПи «на колесах»: як громади Харківщини наближують послуги до людей

Розробником Єдиного електронного сервісу є комунальне підприємство «Харківські обласні комунікаційні системи» (КП ХОКС). Саме на його базі планується створення централізованого Сервісу для жителів області з отримання майже 600 видів послуг. Адмінстративні та соціальні послуги будуть доступні 24/7 мешканцям усіх старостинських округів.

– Використання цієї системи дозволять мешканцям користуватися адміністративними і соціальними послугами в місці свого проживання. Це зменшить навантаження на працівників уже створених ЦНАПів, а автоматизація процесів виключить вплив людського фактора на прийняття рішень, що в свою чергу знизить відсоток помилок, – говорить Сергій Бацко.

Зокрема, планується надання через Сервіс понад 300 послуг із соціального захисту, у тому числі субсидії на послуги ЖКГ, допомога при народженні дитини, документи для внутрішньо переміщених осіб тощо. Також мешканці області отримають доступ до Реєстру територіальної громади й 280 адміністративних послуг, таких як реєстрація населення та зняття з реєстрації, отримання паспорта громадянина України та закордонного, реєстрація фізичної особи – підприємця.

Довідка "СК"

Станом на 22 жовтня 2021 року, у Харківській області є 67 точок доступу до адміністративних послуг. З них 34 центри надання адміністративних послуг органів місцевого самоврядування, два ЦНАП райдержадміністрацій, 11 територіальних підрозділів, 19 віддалених робочих місць, а також один мобільний ЦНАП. Усього по Харківській області створено ЦНАПи у 37 територіальних громадах. У двох громадах (Куп'янськ і Лозова) до кінця 2021 року центри запрацюють як при органі місцевого самоврядування, так і при РДА. У той же час, мешканці 17 громад залишаються без таких послуг, і за довідками та документами доводиться їздити в інше місто чи навіть район.