На Харківщині запустили ліквідацію двадцяти РДА

21.01.2021 08:33 Влада
У Харківській області триває процес створення семи нових укрупнених районних адміністрацій та ліквідації старих 20. Працівникам останніх уже надсилають попередження про можливе скорочення, а їх очільники вже припинили виконувати свої повноваження. У результаті реформування кількість чиновників в області скоротиться в половину. Скільки фахівців працюватиме в оновлених адміністраціях та що зміниться в їх роботі – у матеріалі «СК».

Процес стартував

З 18 січня стартував процес реорганізації Лозівської та ліквідації Первомайської і Близнюківської районних державних адміністрацій. Як повідомив депутат Лозівської райради Сергій Красноперов, відтепер голови цих трьох райдержадміністрацій припинили виконувати свої повноваження, а до 21 січня працівники районних адміністрацій мають отримати повідомлення про скорочення.

Також у Лозівській РДА запрацювала комісія з реорганізації. Саме ця комісія має провести інвентаризацію та передачу майна в оновлені райдержадміністрації.

«До 15 березня ми отримаємо оновлену Лозівську РДА, повноваження якої будуть розповсюджуватися по всій території новоствореного Лозівського району, до складу якого увійшли Первомайська, Близнюківська, Біляївська, Олексіївська та Лозівська громади», – зазначив Сергій Красноперов.

Нагадаємо, в рамках нового адміністративно-територіального устрою 320 районних державних адміністрацій України буде реорганізовано через приєднання до 100 РДА в адміністративних центрах нових районів, а ще з 40 будуть утворені 13 РДА у нових районах, де раніше була відсутня районна державна адміністрація. Зокрема, на Харківщині адміністрації залишаться лише в семи укрупнених районах області: Лозівському, Богодухівському, Ізюмському, Красноградському, Куп’янському, Харківському та Чугуївському.

Скоротять у половину

Окрім Лозівської, процес реорганізації розпочався і в інших РДА області. Відповідні комісії з реорганізації райдержадміністрацій запрацювали у Богодухівській, Ізюмській, Красноградській, Куп’янській, Харківській та Чугуївській РДА.

Документ про їх створення та затвердження їх персональних складів голова Харківської обласної державної адміністрації Айна Тимчук підписала 12 січня в рамках розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» та Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються».

Окрім інвентаризації та передачі майна, ці комісії мають вирішити питання з працівниками адміністрацій – їх звільнення або переведення на роботу в оновлені адміністрації. Зокрема, на Харківщині вже визначили граничну кількість фахівців, які будуть працювати в нових адміністраціях. Так за даними першої заступниці голови Харківської обласної державної адміністрації Тетяни Єгорової – Луценко, усього по районах області має бути 943 співробітники РДА.

Їх кількість скоротиться більш ніж у половину, адже до реформування в районних адміністраціях кількість посадовців перевищувала 2000. Так, у Богодухівській, Красноградській та Куп’янській РДА залишиться максимум 91 працівник. В Ізюмській, Лозівській та Чугуївській – не більше 139 працівників.

Найбільшу граничну кількість працівників – 193 працівники – матиме Харківська районна державна адміністрація, у підпорядкуванні якої перебуває найбільша територія. Проте і тут кількість працівників зменшується на третину. Зараз, за інформацією заступниці голови Харківської районної державної адміністрації Оксани Малишевої, у трьох адміністраціях, які об’єднуються, – Харківській, Дергачівській та Нововодолазькій, працює більше 300 працівників.

– Одне з головних завдань сьогодні – не втратити значний кадровий потенціал, тих фахівців, які тривалий час працюють у райдержадміністраціях. Доволі значна кількість фахівців переходить на роботу у виконавчі органи новостворених громад, які тільки розпочинають свою роботу. Іншим працівникам ми пропонуємо посади, які є в
реформованій адміністрації. Звичайно, попереджаємо про можливі зміни умов праці та скорочення, – повідомила Оксана Малишева.

Нові відділи і функції

Зміниться в районних адміністраціях не тільки кількість працівників, але й структура. Зокрема, у Харківській РДА вже з’явилися нові відділи, як-от відділ розвитку цифрових технологій та цифровізації і сектор внутрішнього аудиту. Мінімальні зміни сталися в структурах, які пов’язані із соціальною роботою.

– Усі структури, які стосуються соціального напряму, – управління соціального захисту, служба у справах дітей, відділи охорони здоров’я – збереглися. Тому в структурі таких органів будуть найменші зміни, адже послуги надаватимуться як і раніше, – розповіла заступниця голови РДА.

За її словами, оскільки у громадах створюються відділи освіти, культури та спорту, аби не дублювати функції, відділи РДА частково змінять свої повноваження та завдання. Але в адміністрації й надалі будуть працювати фахівці, які займатимуться питаннями розвитку освіти, культури, спорту, житлово-комунального господарства, надзвичайних ситуацій та аграрного сектора.

– Зараз ми працюємо над підготовкою положень, посадових інструкцій, функціональних обов’язкових по кожному структурному підрозділу, – додала Оксана Малишева.

Читайте також: У Циркунівській громаді відбулася перша сесія, яка тривала більше місяця

Повноваження припинилися, а люди працюють

Незважаючи на те, що з моменту подання документів державному реєстратору про реорганізацію РДА повноваження колишніх адміністрацій припиняються, фахівці на місцях поки що продовжують працювати.

– Функції районних адміністрацій, які припиняють свою діяльність, перешли до тих, які зберігаються. Не є винятком і Харківська адміністрація, яка наразі продовжує працювати, – розповіла Оксана Малишева. – Але в повному оновленому форматі з повним набором фахівців, обов’язків та майна ми плануємо запуститися до середини березня.

За її словами, попри те, що реорганізація триватиме певний період, населення не має відчути незручностей у наданні послуг. Тому поки що на місцях у колишніх райдержадміністраціях будуть працювати ті підрозділи, куди звертаються люди. Це вищезгадані управління соціального захисту, служба у справах дітей та Центр надання адміністративних послуг. Останні надаватимуть послуги доти, поки ЦНАПи не запрацюють у всіх новостворених громадах.

– Також на місцях продовжать роботу громадські приймальні, куди зможуть звертатися люди, як і раніше, аби подати запити, скарги чи пропозиції. У разі, якщо структурних підрозділів таки не буде, на сьогодні ми відпрацьовуємо алгоритм, щоб на місцях працювали виїзні фахівці, – додала заступниця голови.