Фермерські магазини у Харкові: коли, де та наскільки це вигідно фермерам

Фермерські магазини у Харкові: коли, де та наскільки це вигідно фермерам

http://www.timeout.ru/

Чи будуть створювати у Харкові так звані "соціальні магазини" та як просувається справа з реалізації ініціативи Мінагрополітики щодо створення фермерських магазинів.

На ці питання кореспонденту "СК" відповів директор Департаменту економіки та міжнародних відносин ХОДА Сергій Авершин.

– Сьогодні у мережах супермаркетів, які працюють у районних центрах області, існує ряд соціальних програм, за якими пенсіонери можуть придбати певні групи товарів за нижчими цінами, - зазначив Сергій Авершин. - Тому я не бачу необхідності створення соціальних магазинів. Хіба що це можуть бути магазини, де продукція продаватиметься за певними карточками. Але торгівля сама по собі – це конкурентна боротьба, це справжня економіка, у якій мають діяти ринкові закони, а не соціальні магазини. Влада повинна працювати так, щоб люди стали багатшими, а не надавати їм можливість купувати товари дешевше.

– Створення фермерських магазинів повинно дозволити виробнику напряму, без посередників, продати товар споживачу. Що стосується програми створення фермерських магазинів, то Уряд поки тільки готує нормативно-правову базу. І там, можливо, буде передбачено безвідсоткові пільгові кредити для фермерів, у тому числі із системою лізингових розрахунків з придбання обладнання для магазину, для ремонту приміщення тощо. Поки такої бази нема, але ми готові працювати в цьому напрямі, тільки-но виникнуть умови, які б задовольнили нас і фермерів, що планують реалізовувати свою продукцію через мережу таких магазинів. Щодо розташування таких магазинів, то краще за все відкривати їх у спальних районах Харкова, наприклад, на Нових домах, Олексіївці, Салтівці. Адже продукцію вигідніше продавати там, де найбільша концентрація населення. Я не бачу гострої необхідності створення фермерських магазинів у райцентрах, тому що там значно дешевше коштує торгове місце на ринку, оренда приміщення для відкриття власного магазину. 

Сергій Авершин зауважив, що сама ідея продажу фермерської продукції, загалом кажучи, не нова. Уже зараз існують ринки, ярмарки, на яких фермери можуть продавати свою продукцію без проблем. У Харкові активно відкриваються м’ясні магазини, які не обов’язково належать великим холдингам, що виробляють м’ясо у значних обсягах, а безпосередньо звичайним фермерським господарствам. Тобто фермери вже намагаються продавати продукцію напряму. Варто зазначити, що фермерська продукція – не завжди дешева. Від фермерських магазинів можна очікувати якісної продукції, а не низької ціни. Але, якщо створити певні умови при відкритті таких магазинів – наприклад, розробити пільгову систему оформлення документів, надати безвідсоткові кредити – то, звісно, продукція має бути дешевшою.

Інна Пирлик, матеріал з газети "Слобідський край" №101 від 24.08.2013

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ