До весни невиїзні: на Вовчанщині перевізник відмовився курсувати селами

До весни невиїзні: на Вовчанщині перевізник відмовився курсувати селами

Фото: СК

Уже понад півмісяця жителі кількох сіл колишнього Вовчанського району Харківської області залишаються відрізаними від Вовчанська та Харкова через відсутність транспортного сполучення. Люди не можуть потрапити до лікарень, Центру надання адмінпослуг, а дехто й навіть до магазинів. Що говорять у місцевій раді та чому відмовляється перевізник – розбирався «СК».

Без лікарні, ЦНАПу та магазину

З кінця грудня 2020 року харків’янин Роман Шупенко не може потрапити до рідного села на Вовчанщині через відсутність транспортного сполучення. Ще у грудні поїздка
у село Рубіжне, яке розташоване за півсотні кілометрів від Харкова, не була проблемною. Чотири рази на тиждень з АЗС № 3 через населений пункт їхав автобус Харків –
Верхній Салтів. Проте все змінилося перед новим роком, коли цей маршрут відмінили.

Як повідомили «СК» на харківській АЗС № 3, станом на 12 січня будь-яке сполучення між обласним центром та Рубіжним було відсутнє.

– На час локдауну точно, а там, може, і до весни. Перевізник не дає транспорт, – повідомила диспетчер.

Сам перевізник – директор ТОВ «Авто-Ові» Валерій Дробушко говорить, що раніше весни цей маршрут не планують запускати, адже він орієнтований на великий потік пасажирів, які прямують з Харкова в села, на дачі. Зараз, коли пасажиропотік зменшився, цей маршрут для перевізника збитковий.

Окрім автобуса Харків – Верхній Салтів, через село Рубіжне курсувала ще й маршрутка Харків – Вовчанськ. Вона теж належить ТОВ «Авто-Ові» та була скасована напередодні нового року. Причина, як і в попередньому випадку, – недостатня кількість пасажирів.

– Проте саме цим транспортом люди з Рубіжного та ближніх сіл добиралися до Вовчанська. Тобто зараз склалася ситуація, коли сполучення відсутнє не тільки з Харковом, але й із Вовчанськом. А це лікарні, ЦНАП, інші соціальні заклади, куди людям необхідно їздити. Як бути місцевому населенню – незрозуміло, адже таксі в обидва напрямки
коштує близько півтисячі гривень. Зрозуміло, що це непідйомна сума для пенсіонерів та й для більшості людей, – скаржиться Роман.

Мало того, стверджує чоловік, у деяких селах, повз які проїжджав вищезгаданий громадський транспорт, навіть немає магазинів. Тому люди їздили до Рубіжного, аби придбати елементарні речі та їжу.

Читайте також: Через негоду два села на Харківщині залишились без електрики

Під управління громади

Як розповіла староста Рубіжненського старостинського округу Лідія Чатченко, сьогодні люди лишилися сам на сам із цією проблемою і добираються до райцентру хто як може. Громадського транспортного сполучення з райцентром немає не лише у жителів Рубіжного, але й у низці інших сіл. Серед них – Верхній Салтів, Байрак, Варварівка, Українка та Замулівка.

– Автобуси з Харкова влітку ходять частіше, бо на території села 26 садових товариств, тому кількість пасажирів збільшувалася. У зимовий період у нас завжди були
проблеми з перевізником. Так, приміром, минулої зими був додатковий договір. У рамках цього договору чотири місяці через села курсував автобус Вовчанськ – Рубіжне, – говорить староста.

Раніше тендери для перевізників оголошувала районна державна адміністрація, пояснила староста. Своєю чергою Рубіжненська сільрада виділяла кошти з бюджету на перевезення пільгового контингенту, аби взимку маршрут запустили. Проте зараз сільська рада увійшла до складу Вовчанської територіальної громади. Тому тепер – це юрисдикція Вовчанської міської ради.

Усі тендерні договори, пов’язані з перевізниками, територіальна громада має переглянути та сформувати необхідну транспортну мережу, повідомили «СК» у Вовчанській райдержадміністрації. За словами голови Вовчанської міської ради Анатолія Степанця, зараз міська рада опрацьовує питання з перевізниками. Він каже, що рада веде переговори з двома компаніями, аби хоча б один раз на тиждень автобус усе ж таки перевозив людей із сіл до Вовчанська.

Перемовини йдуть не надто легко, адже перевізники відмовляються запускати маршрути, аргументуючи недостатньою кількістю пасажирів та поганим станом доріг. Чи порушує скасуванням маршрутів ТОВ «Авто-Ові» законодавство, у міськраді не знають. Адже оскільки договір укладався між райдержадміністрацією та перевізником, умови, які він передбачає, їм невідомі. Навіть більше, проблеми з транспортним сполученням є й в інших населених пунктах громади. Тому зараз у міській раді готують додаткову угоду для перевізників, аби розв’язати проблему з транспортним сполученням.

Наступного тижня представники мерії будуть зустрічатися з перевізниками, де мають намір підписати юридичну згоду про тимчасове відновлення сполучення до проведення офіційного конкурсу.

Читайте також: У Печенізькій громаді знову пройдуть вибори

– Ми розуміємо, що нам необхідно хоча б організувати додатковий маршрут до кінця лютого. З кінця лютого там буде закриватися міст Старосалтівської дамби на ремонт, і
весь потік транспорту автобусів буде йти саме через Рубіжне. Тому проблеми з транспортом там не буде, – повідомив голова.

У пресслужбі Служби автомобільних доріг у Харківській області розповіли «СК», що цього року дійсно планується реконструкція штучної споруди, яка розташована на
46-му кілометрі дороги Харків – Вовчанськ – КПП «Чугунівка» (Т-21-04). Але коли саме перекриють міст на цій дорозі, поки самі дорожники не знають.

Також у Вовчанській міській раді напрацьовують соціальні маршрути, аби забезпечити громадським транспортом проблемні села. Всього в громаді 74 населені пункти. Проте ці маршрути якщо й запустять, то не раніше другої половини 2021 року.

Автор: Марина Проценко