Навіщо пенсіонерам Харківщини електронні сервіси і як ними користуватися

Навіщо пенсіонерам Харківщини електронні сервіси і як ними користуватися

Фото: kalushnews.city

Аби отримати довідку для призначення субсидії, підрахувати розмір власної пенсії або подати документи на її отримання не обов’язково йти на прийом до відділу Пенсійного фонду. Послуги можна отримати, не виходячи з дому та маючи у власному розпорядженні комп’ютер, планшет або телефон та Інтернет.

За словами начальника головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Віктора Ачкасова, за останні два роки у відомстві напрацювали цілу низку електронних сервісів, які допомагають спростити бюрократичні процедури під час отримання документів чи інших операцій. Основними причинами такого рішення була поступова діджиталізація послуг у сфері пенсійного забезпечення, а також скорочення управлінь і працівників Пенсійного фонду.

– Сьогодні населення області обслуговують 1555 працівників. Ще два роки тому було 2500 працівників, – додав Віктор Ачкасов.
За його словами, онлайн-сервіси допомагають не втрачати якість надання послуг працівниками Фонду та дедалі спрощують порядок їх отримання для населення.

Так, сьогодні, не відвідуючи відділи обслуговування Пенсійного фонду, людина може отримати інформацію про страховий стаж, нараховану заробітну плату і сплачені страхові внески, переглянути дані власної пенсійної справи, сформувати запит на попередню підготовку документів, записатися на прийом до Фонду або ж подати скаргу.

– Існує така думка, що Пенсійний фонд обслуговує тільки пенсіонерів. Але з того моменту, коли людина переступає поріг роботи, працюючи найманим робітником або ж фізичною чи юридичною особою, вона стає суб’єктом пенсійної системи. Адже кожна офіційно працевлаштована людина сплачує єдиний соціальний внесок, який формує бюджет для виплати пенсій. Тому сервіси, які сьогодні існують, дозволяють кожному найманому працівнику чи роботодавцю, не звертаючись до Фонду, виконувати свої зобов’язання, – розповіла заступник начальника ГУ ПФУ в Харківській області, начальник управління обслуговування громадян Галина Баєва.

Для цього необхідно мати особистий електронний кабінет, зареєструватися в якому можна на офіційному сайті Пенсійного фонду України.
Це можна зробити, звернувшись до фахівця найближчого відділу обслуговування та особисто подавши відповідну заяву. Із собою необхідно мати паспорт та ідентифікаційний номер. Так, за інформацією начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів ГУ ПФУ в Харківській області Лариси Гранкіної, станом на 25 листопада на Харківщині з відповідними заявами вже звернулося близько 318 тисяч осіб.

Також для охочих мати свій електронний кабінет доступна онлайн-реєстрація, але для цього необхідно мати електронний цифровий підпис, який можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів.
– Електронний цифровий підпис необхідний для того, аби ідентифікувати людину та не допустити випадків, коли особисті дані дізнаються сторонні люди, – повідомила фахівець.

В «один дотик»

Окрім вищезгаданих функцій, дистанційно українці можуть подати документи на призначення пенсії. Нова модель звернення громадян за призначенням пенсії в «один дотик» через веб-портал електронних послуг Пенфонду запрацювала із серпня цього року.
При цьому заява та копії документів людини мають бути завірені електронним підписом.

– Після прийняття рішення про призначення пенсії людина отримує повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру за отриманням пенсійного посвідчення, – додала Галина Баєва.

Також, за її словами, для власників електронних кабінетів доступна послуга смс-інформування. У повідомленнях на номери пенсіонерів Пенсійним фондом надсилається інформація щодо результатів розгляду звернення за призначенням чи перерахунком, поновленням або припиненням виплати пенсій, про утримання з пенсійної виплати або необхідність звернення до Фонду для підтвердження даних про особу.

На телефон застрахованих осіб Пенфонд надсилає щомісячну інформацію про сплату чи несплату роботодавцем єдиного соціального внеску, зарахування чи незарахування страхового стажу.

Довідка онлайн

За наявності цифрового підпису з жовтня 2019 року Пенсійний фонд дистанційно почав видавати електронні довідки, достовірність яких підтверджується спеціальним QR-кодом. Це довідка про доходи пенсіонера для призначення субсидій; довідка про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії); індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5); витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

– Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі Фонду, – пояснила Лариса Гранкіна.
Аби оформити електронну довідку, необхідно зайти в особистий кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду за допомогою цифрового електронного підпису та в розділі «Комунікації з ПФУ» обрати пункт «Запит на отримання електронних документів».

Далі в меню необхідно обрати потрібну довідку і заповнити всі обов’язкові поля форми, вказати КЕП і пароль до нього й натиснути кнопку «Відправити до ПФУ».

Калькулятор

Також близько місяця у Фонді працює ще один сервіс, який допомагає всім власникам особистих кабінетів самостійно порахувати розмір пенсії за віком – це «Пенсійний калькулятор». У цю програму закладено цілий ряд довідників з даними, потрібними для розрахунку пенсії. Це зроблено для того, щоб користувач мав під рукою і місячні, річні, мінімальні, середні заробітні плати по Україні, і розмір мінімальних пенсій за віком, і максимальний дохід, з якого сплачуються страхові внески, і коефіцієнт оцінки стажу.

– Щоб пенсійний калькулятор спрацював, треба ввести всі періоди роботи згідно із записами у трудовій книжці, щоразу вказуючи дату зарахування і дату звільнення. Програма автоматично підсумує періоди трудової діяльності та визначить загальний трудовий стаж з точністю до одного дня. Аналогічно до того, як це робиться під час призначення пенсій в органах Пенсійного фонду, – розповіла Лариса Гранкіна.

Однак, за її словами, даних про трудовий стаж замало для приблизного підрахунку розміру пенсії. Адже, згідно з чинним законодавством, починаючи з 1 липня 2000 року, до розрахунку береться весь період страхового стажу. Тобто той період, протягом якого особа підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню і за який щомісяця сплачено страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

– Страховий стаж визначається шляхом уведення у програму даних про заробітну плату, з якої було сплачено страхові внески. І якщо в певні місяці сума заробітку буде меншою, ніж мінімальна зарплата, то до страхового стажу зараховується не весь місяць, а тільки певна кількість днів. Для більшої наочності показники таких місяців у відповідній колонці позначаються червоним, – поінформувала фахівець.


Пенсія в телефоні

Пенсійний фонд України з вересня починає впроваджувати в тестовому форматі новий електронний сервіс – мобільний додаток «Пенсійний фонд». Громадяни матимуть можливість доступу до електронних сервісів Фонду з мобільних пристроїв – смартфонів і планшетів. 


Перерахунок

В Україні з 1 грудня зросте розмір мінімальної пенсії – з 1564 до 1638 гривень, розмір максимальної пенсії зросте з 15 640 до 16 380 гривень. Перерахунок відбудеться відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2019 рік» та пов’язаний зі зростанням на 74 гривні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

«У результаті збільшення прожиткового мінімуму пенсії перераховують автоматично, тому пенсіонерам не потрібно нікуди звертатись чи подавати заяви. Розмір підвищення кожній особі визначать індивідуально», – повідомили в Пенсійному фонді України.

За даними головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, на сьогодні середній розмір пенсії в регіоні складає 3060 гривень.
Загалом на Харківщині пенсію отримують 790 тисяч осіб, з яких 43 тисячі військових пенсіонерів.

Автор: Марічка Зорянська