Плани відновлення Харкова: нова набережна, місто у місті, науковий квартал

29.09.2023 13:20 Всі Новини
Фото - Харківська міська рада Фото - Харківська міська рада

Минулого тижня в Києві пройшов інвестиційний форум «Kharkiv: Restart», на якому були презентовані проєкти розвитку Харкова. Серед них – Лопанська набережна, приміський вокзал «Левада», новий торговельний центр біля Південного вокзалу тощо.

За інформацією пресслужби міської ради, над створенням нового Генерального плану розвитку міста Харків працює з архітектурним бюро британського архітектора Нормана Фостера, а економічну модель розробляють фахівці з Оксфордського та Гарвардського університетів.

Як розповів співголова відділу архітектури та технологій Фонду Нормана Фостера Альберто Сендоя, для розробки концепції Генерального плану було проведено понад 120 робітничих сесій, в яких взяли участь понад 800 осіб. Крім того, проводилися численні опитування серед харків’ян. Результатом цієї роботи стали п’ять пілотних проєктів.

Це модернізація ринку «Барабашово» та створення там наукового парку; відновлення історичного центру міста; використання потенціалу річок Харкова, у тому числі зі створенням рекреаційних зон; екологічний розвиток промислових гігантів; будівництво сучасних багатоквартирних будинків за енергозберігальними технологіями. За словами Альберто Сендої, задля реалізації останнього розглядається можливість запуску в Харкові виробництва модульних конструкцій. Підтримувати реалізацію пілотних проєктів буде уряд Німеччини.

Чи повернеться бізнес та будуть інвестиції?

Щоб реалізувати плани відновлення, Харкову потрібна підтримка бізнесу та чималі інвестиції. Бо жодні, навіть найкращі, плани неможливо втілити без необхідних коштів. Тож наразі перед міською владою постають питання – як повернути бізнес у місто та як залучити інвесторів?

– Ми залучаємо кредитні ресурси європейських банків. Багато проєктів стосуються транспортної інфраструктури. Наприклад, створення служби муніципального таксі на електромобілях. Також плануємо розвивати «зелену» енергетику, – розповів мер Харкова Ігор Терехов.

Наприклад, на форумі «Kharkiv: Restart» Ігор Терехов провів перемовини з представниками ТОВ «Шкода транспортейшн Україна». Сторони обговорили придбання в компанії для Харкова рухомого складу для метрополітену, електробусів, тролейбусів та трамваїв.

Щодо інвесторів, то мер на форумі особисто пообіцяв, що міська влада готова супроводжувати кожного з них, створювати всі можливі умови, надавати пільги, виділяти земельні ділянки, підключати об’єкти до міських комунікацій.

Важко сказати, як на практиці будуть реалізовуватися амбітні плани Харкова щодо відновлення та повернення підприємств, які через війну перенесли виробництво в інші регіони України. На тому ж «Kharkiv: Restart» відбулася зустріч з представниками ПрАт «Філіп Морріс Україна». Як тільки ситуація в регіоні поліпшиться, компанія готова розглянути можливість відновлення виробництва тютюнових виробів у Харківській області. Зараз «Філіп Морріс» змушений відкрити додаткову виробничу лінію у Львівській області, де запропонував роботу, зокрема, і працівникам з Харківського регіону.

Що планується зробити в Харкові

Географічно проєкти відновлення стосуються відомих усім харків’янам місць. Крім ринку «Барабашово», це Лопанська набережна, приміський вокзал «Левада», Південний вокзал, Олексіївка. Деякі проєкти пов’язані з розвитком транспортної інфраструктури.

Науковий квартал

Ринок «Барабашово» та прилеглі річкові території будуть перетворені на новий мікрорайон змішаного використання. Там побудують житлові мікрорайони, але ринок залишиться на місці в модернізованому вигляді як науковий квартал. Орієнтовна площа становитиме близько 140 гектарів з подальшим зростанням.

Приміський вокзал «Левада»

Тут планується сучасний комплекс з функціями транспортного хаба, торгово-розважального та культурного центру. Заглиблений у землю вокзал з’єднається на одному рівні зі станцією метро «Проспект Гагаріна», до них буде додано сполучення з Центральним автовокзалом. Це створить зручні умови для пасажирів різних видів транспорту.

На поверхні розташуються будівлі громадського призначення: кафе, ресторани, магазини, офіси та готель.

Новий торговельний центр біля Південного вокзалу

Сучасний торговий комплекс з дворівневим підземним паркінгом, який буде з’єднано з будівлею вокзалу. Частину його площ також планують додати до торговельного комплексу.

Територія навколо, включно з частиною привокзальної площі, буде організована як сучасний громадський простір з розвиненою пішохідною та велосипедною інфраструктурою, зеленими зонами та місцями відпочинку.

Лопанська набережна

Перша повністю пішохідна вулиця Харкова. Завдяки реконструкції до неї буде додано ще близько 400 метрів променаду вздовж річки. На перетині Полтавського Шляху та Лопанської набережної буде зведена триповерхова Артгалерея для виставок молодих митців.

Тут передбачені місця для відпочинку, зелені зони та клумби. Це новий простір для проведення фестивалів вуличної їжі, мистецьких конкурсів та театральних вистав.

Олексіївка сіті

Новий мікрорайон буде побудований з 16 житлових кварталів, для яких заплановані школа, 3 дитсадки, стадіон, офісні та торгові приміщення, підземні паркінги і наземні автостоянки. Усі квартали будуть сполучені розвиненою пішохідно-велосипедною інфраструктурою. Зелена зона з’єднає мікрорайон з берегом Лозовеньківського водосховища.

Це буде перший і найбільший у Харкові квартал, який проєктується як місто у місті та враховує всі потреби жителів у сферах роботи, навчання та відпочинку.

Наміри та можливості

Звісно, поки що плани відновлення – це необхідні кроки, але їх реалізація залежить від багатьох факторів. Крім безпекової ситуації та фінансів, це також підтримка держави та робочі місця.

Начальник управління залучення та супроводження Офісу із залучення і підтримки інвестицій «UkraineInvest» Максим Бондаренко розповів на форумі «Kharkiv: Restart», що з початку повномасштабної війни урядовий офіс супроводжує понад 30 проєктів на суму 2,7 млрд доларів. Серед них є й проєкти у Харкові.

– Місто має потенціал бути найкомфортнішим в Україні. Враховуючи кількість людей, які там проживають, це великий потенціал робочої сили для підприємств, які будуть створені найближчим часом, – зазначив Максим Бондаренко.

Нагадаємо, на станції метро «Київська» у місті Харків установлено перший комплект нових літер з назвою на колійні стіни.

Нагадаємо також, у місті Харків Пункти незламності будуть забезпечені продуктами, медикаментами, паливом для генераторів.

Раніше ми писали, як Харків готується до опалювального сезону.

Більше новин Харків читайте на нашому сайті.

Автор: Марія Іващенко