Споживчі війни. Як виграти спір із недобросовісним продавцем?

27.04.2013 09:09 Економіка
фото Віктора Кочетова фото Віктора Кочетова
Вас обважують у магазині й не доливають бензин на АЗС, примушують залишати сумку перед входом у супермаркет, мобільний оператор самовільно змінює тариф,

а інтернет-провайдер не квапиться відновлювати роботу мережу? З проблемами, які виникають майже не щодня, зверталися читачі «СК» до начальника Державної інспекції з питань захисту прав споживачів Володимиром Нетудихатою під час «прямої лінії» з ним.

Простої «Хюндая» мають компенсувати?

– Володимире Івановичу, мене звати Олена, живу в Харкові на Олексіївці. У нас багато супермаркетів, і часто на вході охоронці просять відкрити сумку й показати, що в ній є. Чи законно це?

– Вони не мають право цього робити. Ви можете написати до нас скаргу, і ми доб’ємося того, щоб ставлення до покупців у цьому закладі було змінено. У нас є багато подібних прикладів, і від багатьох торгових закладів ми отримали запевняння, що такого більше не повториться.

– Чи треба обов’язково залишати свою сумку в камері схову в супермаркеті?

– Можете не залишати, ви маєте право взяти невелику сумку із собою, але треба залишити продукти харчування й речі, які є в асортименті товарів у магазині.

– Ще одне запитання. Мій знайомий перед Новим роком купив у магазині домашній кінотеатр, який виявився бракованим. Він звернувся до магазину, і товар взяли на техогляд. Тоді він звернувся до спілки захисту прав споживачів, але справу й досі не вирішено.

– У цьому випадку працівники магазину праві, тому що вони повинні зрозуміти, що стало причиною несправності: чи ви щось зламали, чи товар був із браком, тому вони призначають експертизу, яка вимагає певного часу. Якщо експертиза визначить, що несправність заводська, то товар мають безкоштовно відремонтувати.

– Це Оксана Захарченко. Я 5 березня їхала з Києва у Харків на швидкісному потязі «Хюндай», потяг зламався й відстав від графіку майже на три години. Чи можу я вимагати якоїсь компенсації за втрачені гроші й час?

– Коли почалися перші поломки цього потяга, я й сам опинився в такий ситуації, і тоді оголосили, що всі, хто бажає, можуть отримати підтвердження простою, приїхавши на кінцеву станцію, у даному випадку – Харків. Вам треба було піти й попросити документ, що підтверджує цю ситуацію. Потім треба письмово звернутися до ДП «Українська залізнична швидкісна компанія», викласти те, що відбулося, докласти копію білета й документ, що підтверджує простій, і далі вже подивитися, як там відреагують.

– Подруга моєї мами одного разу зайшла до супермаркету, на порозі була велика калюжа, жінка підковзнулась і впала. Поряд стояв охоронець, який навіть не запропонував допомоги. Вона залишила скаргу в магазині й намагалась поскаржитись до центрального офісу супермаркету. Але коли чули, що йдеться про скаргу, їй одразу відмовляли. Що робити в такій ситуації?

– Це залежить від того, що ви хочете отримати натомість. Якщо якусь грошову компенсацію, то треба зафіксувати факт травми і факт байдужості охоронця, можливо, допоможуть свідки. Можна було викликати міліцію, написати скаргу, вимагати від адміністрації супермаркету можливості ознайомлення з обов’язками охоронця. Зі всіма цими доказами ви можете звернутися до нас, але справа вирішуватиметься в суді. Якщо йдеться про скаргу, то ви повинні залишити її у книзі скарг, і за правилами торгівлі вони мають розглянути її і відповідно відреагувати протягом десяти днів: надати відповідь вам, а копію прикріпити до вашої скарги у книзі.

Гроші «в трубу»

– Володимире Івановичу, це Ігор із Золочівського району. У мого брата мобільний оператор самовільно змінив тариф і при цьому не попередив, що суперечить договору. Звернення вони розглядали два тижні, але врешті-решт відмовили повернути тариф.

– Питаннями стосунків між операторами й абонентами займається Національна комісія з питань регулювання зв’язку, яка знаходиться в Києві. Вам потрібно написати заяву туди.

– Мене звати Ірина Юріївна, я з Харкова. Декілька років моя сім’я користувалася послугами одного з інтернет-провайдерів, і всі були задоволені. А в січні цього року інтернет пропав, ми десять днів чекали майстра, та даремно. Написали заяву, у нас залишались кошти на рахунку, і за період, поки Інтернету не було, вони також знімали гроші. Ми попросили, щоб нам вирахували залишкову суму. Нам пообіцяли, що протягом 14 днів дадуть відповідь, і з тих пір ніяких відомостей. Що робити?

– Візьміть свій договір, копію заяви, яку ви написали провайдеру, і зверніться до нас. Це питання може вирішити також і Національна комісія з питань регулювання зв’язку. Якщо ми зможемо чимось допомогти, ми допоможемо. Інтернет-послугу складно виміряти, тому подібні проблеми виникають часто.

– Вас турбує Марина Бакуліна. У мене запитання стосовно Закону щодо заборони куріння у громадських місцях. Він набув чинності у грудні, і стало дійсно приємно перебувати в ресторанах і клубах. Але я спостерігала ситуацію, коли в одному закладі були наявні таблички про заборону паління, були відсутні попільнички, але при цьому відвідувачам не забороняли палити й навіть приносили блюдце, на яке курці струшували попіл. Хто за це відповідатиме: заклад чи відвідувач?

– Ви можете написати скаргу щодо такої ситуації, ми здійснимо перевірку. Стосовно того, хто винний. Якщо курить відвідувач у залі, за це можуть покарати дві організації: міліція карає за куріння відвідувача, а наша інспекція – заклад. Як ви правильно помітили, блюдця невільно спонукають курців палити. Але треба зафіксувати факт порушення, тому що саме по собі блюдце не є доказом. Те, що заклад не заборонив відвідувачу палити, є порушенням.

Не в грамах річ, а в совісті

– Володимире Івановичу, це мешканець селища Малинівка Чугуївського району, Григорій Васильович. Працюю в Харкові і часто заходжу купувати ковбасу у фірмовій ятці м’ясокомбінату в метро. Там дуже обважують, до 20 %.

– Продаж продукції м’ясокомбінату у нас внесено у план перевірки на наступний квартал, а конкретно щодо цього кіоску зверніться до нас на Сумську, 45, напишіть звернення або скаргу, і ми працюватимемо стосовно цього порушення. Якщо контрольна закупка підтвердить факт обважування, тоді підприємця буде притягнуто до відповідальності.

– Мене звати Валерій Іванович, я водій з великим стажем. Цікавить питання, чому в нас на АЗС відсутній контроль за колонками, за роздачею бензину. Адже раніше були дозатори, і водій міг бачити, скільки палива ллють йому в бак. А недолив часом буває до 10–15 %.

– Кожну колонку перевіряє метрологічна служба на предмет точності наливання. Коли колонки були механічні, треба було перевіряти налив, тримаючи ємність із градуйованими грамами. А зараз це вже регулює електроніка. Звісно, електроніку теж можна підлаштувати, як і ваги, тому звертайтеся до нас, укажіть конкретну АЗС, колонку, і ми здійснимо перевірку за допомогою контрольної закупки.

Тамара Кіч, матеріал з газети "Слобідський край" №45 від 13.04.2013

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта