Богдана Ступку поставили у незручне становище у Харкові. Спогади скульптора
Харківський скульптор Олександр Рідний здобув собі славу бунтаря й новатора ще в кінці 1980-х років. Його гучна скульптура отримала визнання й у незалежній Україні.
- В ті роки всі нормальні скульптори полірували свої роботи, – згадує скульптор. – Я йшов проти канонів: рубив сокирою й ламав.
Руками Рідного створювалися пам’ятник святому апостолу Андрію Первозваному у харківському сквері «Стрілка», монумент на честь Незалежності України на площі Конституції, «Велосипедист» біля Бєлгородського шосе, меморіал «Жертвам Голодомору» та багато інших пам’ятників, причому не тільки у нашому місті.
Олександр Рідний є автором й кінематографічної пам’ятки нашого міста – «Алеї зірок». Харківський скульптор брав відбитки долонь і в Мілен Демонжо, П’єра Рішара, Володимира Фокіна та інших зірок вітчизняного та зарубіжного кіно. У перший рік проведення Міжнародного фестивалю короткометражного кіно «Харьковская сирень» на нього приїжджав нині покійний Богдан Ступка й теж залишив відбиток своєї долоні.
- І ось уявіть собі: спекотний травневий ранок, а людині похилого віку треба довго тримати долоню в гіпсі, схилившись при цьому над столом, - згадує Олександр Рідний. - А я й кажу Ступці: «Що, Богдане Сильвестровичу, це вам не Хмельницького грати та на коні скакати». На що він мені відповідає: «Еге ж, це як на буряках поратись».
До речі, гіпсові оригінали плиток з відбитками бронзових долонь зірок скульптор зберігає вдома та демонструє друзям. За словами Олександра Рідного, для Харкова це велика удача – мати таку кіноалею на зразок голлівудської зіркової доріжки.
Катерина Терещенко