Пільги на «комуналку»: кому спростили процедуру призначення

08.01.2024 17:20 Суспільство
Фото: zn.ua Фото: zn.ua

Уряд спростив для ветеранів війни і членів їх сімей процедуру призначення пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Зараз, згідно з чинним законодавством, для призначення пільг на житлово-комунальні послуги треба особисто звернутися до уповноважених органів.

Саме через цю норму наші захисники і захисниці, які мають статус ветеранів та беруть участь у воєнних діях і перебувають на передовій, стикалися з проблемою неможливості оформлення цих пільг. В умовах війни звернутися особисто вони не могли, відповідно, скористатися соціальними гарантіями, які надала держава ветеранам та членам їх сімей, теж не мали можливості. 

З урахуванням реалій воєнного часу для розв’язання цієї проблеми Міністерство соціальної політики розробило постанову, яку 27 грудня минулого року ухвалив на своєму засіданні Кабінет Міністрів України.

Відповідно до неї, ухвалений експериментальний Порядок взяття на облік та призначення пільг на оплату житлово-комунальних послуг для ветеранів війни (осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій, учасників війни) та членів їх сімей. 

Він запрацює через 4 місяці після відповідних технічних дообладнань інформаційних систем. Цей Порядок спрощує процедуру внесення відомостей у Реєстр осіб, які мають право на пільги, та призначення Пенсійним фондом України пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Раніше ми писали також про процедуру встановлення інвалідності для військовослужбовців.

А саме: 

  •     якщо ветеран війни (особа з інвалідністю внаслідок війни, учасник бойових дій, учасник війни) не може самостійно подати заяву на призначення пільги на житлово-комунальні послуги, з травня 2024 року це зможуть зробити за нього члени його родини;
  •     замість існуючих двох окремих можна буде подавати єдину спрощену заяву – про взяття на облік як пільговика і про надання пільг;
  •     обсяг інформації, яку необхідно зазначити для призначення пільг, зменшиться. Частину інформації Мінсоцполітики та ПФУ отримуватимуть шляхом обміну і взаємодії між інформаційними системами державних органів;
  •     передбачено можливість подання спрощеної заяви, крім паперової, також в електронній формі, зокрема засобами порталу «Дія».

А ще ми писали про додаткові документи, які можуть знадобиться при призначенні субсидії

Автор: Ірина Мнішек