Регіональні програми на Харківщині оптимізують

11.01.2022 09:05 Влада
Регіональні програми соцекономрозвитку та безпеки дорожнього руху мають зробити більш ефективними. На цьому наголосила голова Харківської облради Тетяна Єгорова-Луценко.

10 січня у Будинку рад відбулася апаратна нарада за участю голови Харківської обласної ради Тетяни Єгорової-Луценко. Нараду провів новий керівник ХОДА Олег Синєгубов. У заході взяли участь керівники структурних підрозділів ХОДА, РДА, голови громад та ключових відомств Харківщини. 

Під час наради обговорили, зокрема, підсумки економічного розвитку Харківської області за 2021 рік і основні напрями економічного та соціального розвитку на 2022 рік. Окрім того, особливу увагу приділили питанню стану запобігання поширенню COVID-19.

Зокрема, керівники регіону наголосили на необхідності ухвалення стратегій розвитку в усіх територіальних громадах області. Наразі, за даними обласної ради, такі ключові документи мають менше половини громад. Водночас від цього залежить – отримає громада підтримку з державного та обласного бюджетів чи ні.

– На всіх наших нарадах ми неодноразово проговорювали питання з приводу прийняття громадами стратегій розвитку. Я хочу, щоб мене почули абсолютно всі голови громад: обласна рада не розглядатиме можливість співфінансування проєктів, якщо у вас не буде стратегій. Ми не можемо планувати виділення коштів, якщо не маємо планів розвитку тієї чи іншої громади. Закликаю голів якнайшвидше включитися в цю роботу, – підкреслила очільниця Харківської обласної ради Тетяна Єгорова-Луценко.

Читайте також: Харківщина отримала 9 мільярдів гривень із держбюджету

Наразі розроблено і затверджено стратегії розвитку в 14 громадах (до 11 потрібно внести зміни). 27 громад у процесі розробки стратегій, а ще 15 – тільки планують цей процес. Як повідомив голова ХОДА Олег Синєгубов, у червні цього року будуть розглядати проєкти розвитку ДФРР на наступний рік, і якщо громада не матиме стратегії, то її проєкти розглядатися не будуть.

Крім стратегій територіальних громад, відповідні стратегії мають створити в кожній комунальній установі області.

Також голова обласної ради наголосила на необхідності доопрацювання регіональної Програми економічного і соціального розвитку на 2022 рік. Оскільки минула програма, прийнята депутатами попередньої каденції, мала дуже низький відсоток виконання.

– Програма соціально-економічного розвитку 2021 року складалася з усіх побажань депутатів і голів громад, тому роздута була до 6,5 мільярда гривень. А виконання програми було дуже низьким у зв’язку з тим, що ми не можемо забезпечити таку суму фінансування. На минулій сесії депутати доручили профільному департаменту розробити пропозиції, як зробити програму більш ефективною, та ввести диференційований підхід щодо включення об’єктів до програми на 2022 рік, – зауважила Тетяна Єгорова-Луценко.

За словами директора Департаменту економіки і міжнародних відносин Петра Лашина, програму інвентаризують та приведуть її до реальніших цифр.

Ефективнішою має стати і регіональна Програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2023 року. Вона була прийнята депутатами на сесії 21 грудня. За словами голови обласної ради Тетяни Єгорової-Луценко, попередня програма була прийнята лише на папері. 

– Попередня програма включала побажання і заходи майже на 60 мільйонів гривень, але було виділено не більше мільйона за всю дію програми. Це свідчить про те, що вона була неефективною, і депутати не хотіли виділяти кошти на цю програму, – наголосила голова депутатського корпусу. – Тому є пропозиція від обласної ради – доопрацювати цьогорічну програму до сесії, щоб депутати виділили кошти на всі заходи, і щоб усі вони виконувались.

За інформацією директора управління транспорту ХОДА Володимира Наконечного, у Харківській області за 11 місяців 2021 року сталося 11 226 ДТП, що на 5,2 % більше, ніж за той же період 2020 року.

Із загальної кількості аварій – дуже високий показник ДТП із постраждалими і загиблими – 11 %. У ДТП постраждали 1428 людей, а загинуло – на 15 % більше людей, ніж у відповідний період 2020 року. Основною причиною таких аварій є недотримання швидкісного режиму та відстані між транспортними засобами.

На підвищення рівня безпеки дорожнього руху та профілактику дорожньо-транспортного травмування Харківщині з державного бюджету було виділено 132 мільйони гривень на два роки. Це 5 % від загального обсягу фінансування будівництва і ремонту доріг. Ці кошти будуть спрямовані на підвищення рівня безпеки перехресть, установлення вздовж доріг приладів освітлення, дорожніх знаків, розмітки, сучасних елементів пасивної безпеки, додаткової розподільної мережі, огородження, шумової смуги, будівництво розв’язок кільцевого типу. Також на два роки передбачено фінансування з обласного бюджету. Більше 34 мільйонів гривень спрямовано на купівлю спеціального транспорту для екстреної медичної допомоги, засобів вимірювання швидкості для фіксації порушень швидкісного режиму на трасах регіонального значення, придбання для підрозділів ГУ НП у Харківській області автомобілів «Фантом» для фіксації порушень ПДР у русі, облаштування на найбільш напружених ділянках доріг автоматичних систем відеофіксації дорожнього руху, а також облаштування на дорогах, вулицях і залізничних переїздах системи термінового виклику поліції та медиків.

Роботи щодо підвищення безпеки на дорогах виконувались і в рамках програми Президента «Велике будівництво». Як повідомив директор державного підприємства «Дороги Харківщини» Ігор Турченко, за час роботи програми в Харківській області виконали капітальний ремонт понад 350 кілометрів доріг місцевого значення і 21 мостової споруди.

Для підвищення безпеки на місцевій мережі доріг нанесли понад 3,5 тисячі кілометрів дорожньої розмітки, замінили понад 12 тисяч дорожніх знаків і понад 120 кілометрів бар’єрного огородження.
У 2021 році було вперше встановлено шість інформаційних радарів біля опорних шкіл, які попереджають водіїв про перевищення швидкості.

Наразі ДП підготувало проєкти на 4 мільярди гривень, насамперед окрему увагу приділили безпеці дорожнього руху.

Автор: Тамара Кіч