Як «первинка» Харківського району вийшла на новий рівень

15.07.2021 11:35 Україна — ЄС

Сучасний ремонт, нове обладнання та привітний клієнтський сервіс – таким зараз є Центр первинної медичної допомоги № 1 Харківського району. Зробити первинну медицину для сільських мешканців зручною і професійнішою дозволила медична реформа та допомога Європейського Союзу.

«Точка входу»
Цієї весни головні лікарі «первинки» Харківської області навчались у колег із Харківського району, як розбудовувати клієнтський сервіс у медзакладі та налагодити роботу кол-центру. Центр первинної медичної допомоги № 1 Харківського району складається з восьми амбулаторій загальної практики. А його «серце» розташоване у Будах. Саме тут, у будівлі колишньої лікарні, яка зводилася ще позаминулого століття, діє сучасна амбулаторія з єдиним на всі заклади кол-центром.
Сюди за єдиним номером з 8.00 до 20.00 може звернутися кожен із 55 тисяч жителів Височанської, Мереф’янської та Південної міської громад. На їх дзвінки відповідають четверо операторів, а якщо комусь не вдалося додзвонитися, йому перетелефонують та спитають причину звернення.

– Завжди звертаємося до пацієнта на імя, детально з’ясовуємо причину його дзвінка, звіряємо його дані в електронній картці, а потім або записуємо на прийом, або підказуємо графік роботи лікарів, допомагаємо з електронним рецептом чи щось інше. У випадку екстреної допомоги – орієнтуємо людину, за потреби з’єднуємо зі «швидкою». Можемо переадресувати і до амбулаторії. У середньому на одного пацієнта достатньо трьох хвилин, але буває що і більше часу, все залежить від пацієнта та його розуміння, навіщо він телефонує до нас, – розповідає генеральний директор Центру Олексій Болгов.

Контактний центр став у пригоді під час пандемії COVID-19 – так змогли розвантажити коридори в амбулаторіях, люди відразу прямують на прийом до лікаря. А ті, своєю чергою, отримали більше часу на лікування пацієнтів, адже тепер їм не доводиться щохвилини відповідати на телефонні дзвінки та розповідати про графік прийому і вакцинацію.

– Кол-центр – це ключова «точка входу» знайомства чи спілкування клієнта з закладом, тому робота операторів дуже важлива. Це впевненість, що на іншому кінці «дроту» їм допоможуть, – наголошує Олексій Болгов.

Читайте також: Чи довіряють жителі Харківщини своїм лікарям — ІНФОГРАФІКА

Масштабна реновація

Сама амбулаторія, не зважаючи на свій більш ніж сторічний вік, має сучасний вигляд і зовні, і всередині. Стіни утеплені, вікна нові, покрівля справна, біля входів є пандуси або нема порога, тож зручно в’їжджати на візку. Усередині теж сучасні коридори й кабінети, нове обладнання, а всі лікарі та реєстратори працюють в електронній медичній системі.

Загалом з 2015 року на ремонти було витрачено більше ніж 3 мільйони гривень. Також було проведено оснащення амбулаторії. На 1,2 мільйона гривень придбали автомобіль, медичне обладнання (електрокардіографи, сухожарову шафу, тонометри, пульсоксиметри, діагностичні набори, гінекологічне крісло та багато іншого), меблі медичні та офісні, комп’ютерну та оргтехніку. Амбулаторія оснащена сучасним швидкісним бездротовим підключенням до Інтернету.

Такі зміни вдалося реалізувати в Центрі завдяки медичній реформі та участі у європейському проєкті, розповідає керівник ЦПМСД № 1.