Звідки беруться величезні суми за світло: найпоширеніші причини неправильних платіжок на Харківщині

29.04.2024 14:56 Новини

Енергетики відповіли на найпоширеніші запитання жителів Харківської області щодо платіжок з неправильними нарахуваннями. Чому так відбувається та звідки беруться ці суми?

Про найпоширеніші причини неправильних платіжок розповіли у пресслужбі АТ «Харківобленерго», пише «Слобідський край».

Якщо ви отримали квитанцію або побачили у банківському додатку не ту суму, на яку розраховували – подивіться, в який день ви передали показання за останній місяць.

Нижче представлено перелік причин, коли покази не зафіксувалися на 1 число, а сама квитанція була некоректно розрахована:

«У тому місяці приходив контролер, і я уже не став передавати»

Завдання контролера – фіксувати проміжні покази, а не ті, які підуть у квитанцію. Згідно з п. 8.6.10 Постанови НКРЕКП «Про затвердження Кодексу комерційного обліку», його візит може здійснюватися раз на півроку. 

Якщо ж контролер був у вас 10, 16, 23 чи будь-якого іншого числа – ці покази будуть тільки проміжними. Вам все одно необхідно передати покази за 2 дні до кінця місяця або перші 3 дні наступного. У цьому місяці це буде з 29 квітня по 3 травня включно.

«Я передав покази 29 січня, 27 лютого, 29 березня... Яка різниця? Це ж наприкінці місяця!»

Насправді, різниця є. Людині дається чітко 5 днів, протягом яких треба передати покази (як зазначалося вище, 2 останні дні поточного місяця і 3 перші дні наступного). Тобто передавати дані треба було з 30 січня, з 28 лютого та з 30 березня.

Якщо це інші дні, то комп'ютер закриє період автоматично, а система розрахує середньодобове споживання по фіксованій формулі. 

– Ця формула прописана в Кодексі комерційного обліку (п. 8.6.11). Сеоредньодобовий обсяг визначається на основі фактичних даних, зафіксованих за період між двома послідовними зчитуваннями показів в аналогічному періоді минулого року та кількості днів між цими зчитуваннями. Через те, що контролери бувають у різні дні, а споживачі передають іноді цифри «приблизно», бувають дуже великі розбіжності між середньодобовим фактичним споживанням і середньодобовим, розрахованим по формулі. Щоб цього не трапилося, просто передавайте покази вчасно і все, – йдеться у повідомленні.

Якщо ви отримали квитанцію і там зазначена неправильна сума – не поспішайте одразу передавати покази, оскільки це не буде мати значення для наступного перерахунку. Саме тому дочекайтеся останніх 2 днів поточного місяця або перших 3 днів наступного, а тоді вже передайте дані. Після цього буде зроблено перерахунок і наступна квитанція вже буде коректна.

«Я передав дані у вайбері/ телеграмі своєму контролеру»

Усі покази електролічильників необхідно передавати виключно через електронні сервіси «Харківобленерго»:

  1. Банер «Передача показів лічильника» на офіційному сайті АТ «Харківобленерго». При натисканні на банер потрібно ввести 12-значний особовий рахунок та покази засобу обліку;
  2. Мобільний додаток «Харенерго»;
  3. Смс-повідомлення на номер 4300. У ньому потрібно вказати 2 значення у форматі: 12-значний особовий рахунок, пробіл, показник. Якщо ви допустили помилку, то система сповістить вас про це повідомленням;
  4. Особистий кабінет на сайті АТ «Харківобленерго»;
  5. Viber-бот. Для того, щоб знайти чат-бот, потрібно відкрити додаток Viber, натиснути кнопку «Додати контакт» та відсканувати QR-код на сайті АТ «Харківобленерго». Після цього треба слідувати підказкам, які запропонує бот;
  6. Telegram-бот. Відкрити додаток Telegram, у рядку «Пошук» набрати латинськими символами KharkivOblEnergobot або @Kooz2bot (без пробілів) та обрати потрібний бот. Після вибору відкриється діалог, який слід активувати, натиснувши кнопку «Start»;
  7. Цілодобовий кол-центр АТ «Харківобленерго». Номери телефонів для передачі показів: 057-34-24-413, 067-23-40-413, 063-05-40-413, 050-05-40-413. Варто зазначити, що покази лічильника можна передати без з'єднання з оператором, а через голосове меню самообслуговування.

«Я вказав покази у банківському додатку, через який плачу (наприклад, Приват24 і т.д.)» 

Повернемося до пункту 3 – покази електролічильників повинні передаватися виключно через електронні сервіси «Харківобленерго».

Щодо нарахувань: усі нарахування виконує ПрАТ «Харківенергозбут». Тому якщо покази були передані вчасно, то і нарахування будуть коректними.

– Навіть якщо ви забули передати покази, передали не в той день, помилилися у цифрах – це не привід нервувати! Просто заплатіть по лічильнику, згідно з фактичними своїми показаннями. А наступного разу передайте коректні покази у правильний день, і все вам перерахується – боргу не буде, – пояснили енергетики. 

Нагадаємо, наразі енергетики працюють над відновленням енергетичної системи Харківської області, зруйнованої внаслідок ворожих ударів, та стабілізації ситуації з електропостачанням. Зокрема, у Міненерго розповіли, коли ситуація зі світлом у Харкові зміниться на краще

Також у ХОВА оприлюднили графік погодинних відключень світла у місті Харків до кінця квітня.